Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1274278
Hårfön för att värma upp klistret sedan lossnar det så fint :-) Man kan ta tandtråd till hjälp för att såga borde men jag tycker sällan det behövts

Lämpligen rengör man lacken med där de suttit innan de nya åker på, om du nu inte tänkt på det vill säga
Användarvisningsbild
av brandten
#1274435
Micce1980 skrev:Hårfön för att värma upp klistret sedan lossnar det så fint :-) Man kan ta tandtråd till hjälp för att såga borde men jag tycker sällan det behövts

Lämpligen rengör man lacken med där de suttit innan de nya åker på, om du nu inte tänkt på det vill säga
Har inte tänkt på någonting så tackar för tips! Så mycket snyggare utan dekaler tycker jag.

Volvo S80 / 2.4D / 163HK / Automat / Diesel / 2008 modell

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1277019
mikebike skrev:Eller så gör man som den som stal mitt Polestaremblem, kör in en skruvmejsel under och bryt! :mad:
Ja för de är ju så dyra p eBay :-/ nötter......
Användarvisningsbild
av frasse4
#1277036
De billiga emblemen på ebay måste ju komma någonstans ifrån också...
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1277043
frasse4 skrev:De billiga emblemen på ebay måste ju komma någonstans ifrån också...
Det är nog Tradera då, men varför man nu bara vill ha emblemet när det inte gör att bilen går snabbare alls ;-) Ebay blir väl mestadels ett emblem som producerats i södra Kina och säljs av någon i Hong Kong eller liknande
Användarvisningsbild
av Perra83
#1277045
Micce1980 skrev: lör 27 okt 2018, 10:31
mikebike skrev:Eller så gör man som den som stal mitt Polestaremblem, kör in en skruvmejsel under och bryt! :mad:
Ja för de är ju så dyra p eBay :-/ nötter......
Nej fy faaan!!!! Jag blev av med mina vita sidoblinkers på samma vis en gång i tiden. På 850 var det bara att trycka dom framåt och dra rakt ut men vissa behöver verktyg :devil:

"Bara" bytt batteri 4 gånger... O[…]

Stigande tomgång.

Vilken motor? Årsmodell? Felkoder? Lysande m[…]

Najs Biiiiiiimer! :-D

Skoj att meka med nya fina grejer! :-)