Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av ABengtsson
#1271359
Hej

Behöver 2 nya dubbdäck. Har kikat på Nokian Hakka 9 och hittat xl för bra peng på däckonline. Spelar det någon roll om det är xl eller vanliga? Andra tips i segmentet 1000-1300 mottages tacksamt! Tror dimensionen ska vara 205 55 16 men inte helt hundra. Mina ligger för tillfället dumt till så kan inte kolla förrän till helgen. Bil i signatur. Tack på förhand
av Schmoyoho
#1271468
Har XL-däck på min S80, skillnaden är bara styvare sidovägg. Dvs motsvarande högre lastindex, men ändå inte. Varför man skiljer på de två begriper jag inte. edit: om det nu finns oklarheter kring dimension så hade jag nog dubbelkollat istället för att beställa som en chansning, risk att antisladden inte blir så glad om du har olika rullomkretser.

Syrran behöver också två nya däck till sin V70, någon som har tips på "prisvärda" däck? Tänker man kanske inte går all in och köper dyraste värstingdäcken när man bara byter två (totalpunka på ett däck, så jag tänker man byter två så man har samma däck på samma axel?)
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1271518
Schmoyoho skrev:Har XL-däck på min S80, skillnaden är bara styvare sidovägg. Dvs motsvarande högre lastindex, men ändå inte. Varför man skiljer på de två begriper jag inte. edit: om det nu finns oklarheter kring dimension så hade jag nog dubbelkollat istället för att beställa som en chansning, risk att antisladden inte blir så glad om du har olika rullomkretser.

Syrran behöver också två nya däck till sin V70, någon som har tips på "prisvärda" däck? Tänker man kanske inte går all in och köper dyraste värstingdäcken när man bara byter två (totalpunka på ett däck, så jag tänker man byter två så man har samma däck på samma axel?)

https://www.dackvaruhuset.se/continenta ... 560-16-96t

Turn casual moments into unforgettable dates &ndas[…]

@fjohan82 , Har samma märke, en 5-25 och e[…]

Löjliga priser XC70

Ägarna av äldre xc70 hänger p&ari[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser det […]