Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
#1268241
Det räcker att polera så försvinner skyddet, och slipar man så är det borta direkt..

/Thomas
av angarna
#1269115
Nystrom7 skrev: fre 31 aug 2018, 11:49 Okej, kanske skulle testa den då. Har den lika lång hållbarhet?
angarna skrev:Hydro2 är bra men Labocosmetica Beneficia är bättre och billigare.
Skickat från min Pixel via Tapatalk
Betydligt bättre hållbarhet är min erfarenhet. I oktober förra året började jag med Revita och la sedan ett lager Beneficia. Höll hela vintern utan problem. Så kör man bägge, klarar de lätt 6 månader är vad jag anser.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1269130
angarna skrev: ons 12 sep 2018, 20:04
Nystrom7 skrev: fre 31 aug 2018, 11:49 Okej, kanske skulle testa den då. Har den lika lång hållbarhet?
angarna skrev:Hydro2 är bra men Labocosmetica Beneficia är bättre och billigare.
Skickat från min Pixel via Tapatalk
Betydligt bättre hållbarhet är min erfarenhet. I oktober förra året började jag med Revita och la sedan ett lager Beneficia. Höll hela vintern utan problem. Så kör man bägge, klarar de lätt 6 månader är vad jag anser.
Jag har beställt men ännu inte fått den kombon. Ska bok spännande att prova. Har HydrO2 på bilen sedan tidigt i våras.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1269846
SBergdahl skrev: ons 12 sep 2018, 22:23
angarna skrev: ons 12 sep 2018, 20:04
Nystrom7 skrev: fre 31 aug 2018, 11:49 Okej, kanske skulle testa den då. Har den lika lång hållbarhet?

Skickat från min Pixel via Tapatalk
Betydligt bättre hållbarhet är min erfarenhet. I oktober förra året började jag med Revita och la sedan ett lager Beneficia. Höll hela vintern utan problem. Så kör man bägge, klarar de lätt 6 månader är vad jag anser.
Jag har beställt men ännu inte fått den kombon. Ska bok spännande att prova. Har HydrO2 på bilen sedan tidigt i våras.
Nu är det på. Handhavandet och det omedelbara resultatet är inget att klaga på. Återstår att se hur det håller.

Möjligtvis löddrande Revita lite svagt. Vet inte om jag spädde för mycket eller om det är sånt. Det kändes dock väldigt halt och fint mot lacken även om det såg lite klent ut.
Användarvisningsbild
av Derank
#1269848
fick hem ett par flaskor Benefica igår, tvättade bilen och dushade sedan på Benne på blöt bil, körde en panel i taget, spolade av med högtryck direkt, torkade tort. Såg sedan att hela bilen var mer el mindre täkt av ett strävt prickigt lager av medlet, jätteskumt. Fick polera av hela bilen med Raptor, rutorna har jag inet fått riktigt rena ännu, små små små prickar överallt.

Nån som har nån ide om vad som hände?
Användarvisningsbild
av Derank
#1269849
Spädde medlet 50/50 om det kan ha nån betydelse
av Nystrom7
#1269851
Bra att veta. Då fortsätter jag nog med hydro2.
Derank skrev:fick hem ett par flaskor Benefica igår, tvättade bilen och dushade sedan på Benne på blöt bil, körde en panel i taget, spolade av med högtryck direkt, torkade tort. Såg sedan att hela bilen var mer el mindre täkt av ett strävt prickigt lager av medlet, jätteskumt. Fick polera av hela bilen med Raptor, rutorna har jag inet fått riktigt rena ännu, små små små prickar överallt.

Nån som har nån ide om vad som hände?
Skickat från min Pixel via Tapatalk

Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1269860
Derank skrev: mån 17 sep 2018, 21:39 fick hem ett par flaskor Benefica igår, tvättade bilen och dushade sedan på Benne på blöt bil, körde en panel i taget, spolade av med högtryck direkt, torkade tort. Såg sedan att hela bilen var mer el mindre täkt av ett strävt prickigt lager av medlet, jätteskumt. Fick polera av hela bilen med Raptor, rutorna har jag inet fått riktigt rena ännu, små små små prickar överallt.

Nån som har nån ide om vad som hände?
Märkligt. Jag la på min koncentrerad eftersom det var typ tusen mil sen förra tvätten och nederkant dörrar nästan tappat avrinningen. Blev hur blankt som helst. Som glas. Även på nära håll. De påstår ju dessutom att eventuella missar ska vara lätta att rätta till..
Bilagor
1537206554433140.jpg
1537206554433140.jpg (439.85 KiB) Visad 607 gånger
Användarvisningsbild
av Derank
#1269862
ja, skitskumt, medlet satt som bara den, jag tog polish först på huven men det räckte inte, fick köra av hela bilen med raptor, precis som att det etsade/brände fast i lacken.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1269894
Derank skrev:ja, skitskumt, medlet satt som bara den, jag tog polish först på huven men det räckte inte, fick köra av hela bilen med raptor, precis som att det etsade/brände fast i lacken.
Satt precis och skulle beställa men drog mig ur när jag läste ditt inlägg.
Verkar som ”angarna” jobbar med produkten och vet kanske vad som gått snett.

Hej allesammans, har en Volvo V70 från 2016 […]

Jag ska byta kamrem på min v70 05. När […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Laser (i moderna fibernät.)

S80 T6 AWD -08

Så att det inte uppstår missförst[…]