Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
#1257961
Jag vet inte. Men om det är till någon hjälp så har jag funderat på denna penngrej till min bil och dess stenskott. https://www.ammonyc.com/shop/loew-corne ... nting-pen/ Köpte de minsta penslarna på en hobbybutik förra året men även de kändes alldeles för grova. Tandpetare har jag också testat men blev också besviken på det resultatet.

edit: videon förklarar det nog bättre än länken.
av SnurreSprätt
#1258087
Köper inte riktigt det där (sista länken). Att det fyller i stenskottet, alltså färgar den ljusare grunden svart är jag med på.
Men har tittat och tittat på filmen och på några ställen ser man djupet på stenskottet (täcklackens kant/kratern), efter att han visat klart så finns det ingen sådan kant/krater kvar.
Han pratar väl tom om att det inte fyller upp stenskottet utan bara färgar det (?).
Att man fyller i med en färg (väldigt kladdigt och kletigt) och sen "putsar" av det med något mirakel medel och det inte finns några som helst färg rester kvar, tom kanten ser ut att vara utslätad nästan helt och originallacken är så där larvigt blank är märkligt. Inte ens någon dimmighet i lacken verkar finnas.

Om det verkligen funkar så där super bra som videon illustrerar så är det kanon, men mjaa, får lite tv-shop känsla kring det och på vissa ställen ser det ut som man klippt filmen så det ska märkas så lite som möjligt.

2 saker som jag verkligen är nyfiken på är:
1. vad är det för färgtyp man kletar på.
2. vad innehåller egentligen den där vätskan för nått iom att den inte gör någon som helst inverkan på originallacken men löser upp och tar bort färgen man lägger på helt.



Är inte någon expert på området och är lite av karaktären att ser nått för bra ut för att vara sant så är det oftast inte sant. Lika så att film och teknik kan lätt manipuleras så nått ser mer sant ut än vad det kanske verkligen är.
Om någon testar det här själv/ska testa, återkoppla gärna i tråden med egen erfarenhet.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1258122
Ser ut att vara något liknande Chipex, försökt några gånger med det med halvdant resultat. Färgen i sig matchar nog bra, men när man använder deras "blender" så får man även bort det man har lagt i.
XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]

Måste man ha specialverktyg för att lyf[…]