Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av fieskmask
#1256371
Halloj.

Jag går i tankarna att helfoaliera bilen.
Jag är dock osäker vilket motiv alt färg jag ska ha.
Fick reda på att det finns olika tillverkare med olika kvalité, vilken är bäst? Hur länge håller foalieringen utan att förlora sin densitet?

Någon här inne som har erfarenheter av detta?
Har ni foaliering så visa gärna bilder för jag är helt borta gällande val, behöver lite inspiration ;-)

Tack för mig och ha för övrigt en trevlig semester och sommar!
Användarvisningsbild
av Derank
#1256382
Det enda jag kan säga dig är att undvika de billig vinylerna, jag har känt och värmt ett flertal av de billigare från bla ebay och aliexpress och det är ren och skär skit.

De etablerade här i stan använder bla 3M och Avery, Avery har jag själv känt på och provmonterat och den vinylen kan du värma och sträcka utan att den går sönder.

kolla med nån lokal firma om du kan få köpa vinylen där,
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1256387
Jag har använt 3M:s, och den är bra. Även relativt smärtfritt att ta bort efter 3år. Om den har suttit längre vet jag inte hur den är att ta bort.
av SnurreSprätt
#1256895
Som nämnt ovan, skit i all billig folie. Man måste upp ordentligt i kvalitet som tål att värmas utan att gå sönder eller ge mängder med förvrängningar där man streckt folien. Bra folie har även en förmåga att sitta betydligt bättre än billig skit folie.
av fieskmask
#1257242
lillasnigel skrev: ons 27 jun 2018, 09:35
fieskmask skrev:Tack för svaren :-D
Kommer inte att göra det själv utan blir vid en firma i Västerås.
Vilken firma? Jag har också lite folieringsjobb som ska göras i Västerås

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Fick en kontakt via DG Solfilm från Daniel som höll på med foaliering, du kan kontakta dom på http://www.dgsolfilm.se/om-oss
Användarvisningsbild
av lillasnigel
#1257245
fieskmask skrev:
lillasnigel skrev: ons 27 jun 2018, 09:35
fieskmask skrev:Tack för svaren :-D
Kommer inte att göra det själv utan blir vid en firma i Västerås.
Vilken firma? Jag har också lite folieringsjobb som ska göras i Västerås

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Fick en kontakt via DG Solfilm från Daniel som höll på med foaliering, du kan kontakta dom på http://www.dgsolfilm.se/om-oss
Jag bad om en prisuppgift från dom förut men de verkade inte speciellt intressarede... För litet jobb kankse

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1257259
Det är/var väl någon här inne som folierade en XC90 vill jag minnas...?
av fieskmask
#1257270
lillasnigel skrev: fre 29 jun 2018, 14:25
fieskmask skrev:
lillasnigel skrev: ons 27 jun 2018, 09:35 Vilken firma? Jag har också lite folieringsjobb som ska göras i Västerås

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Fick en kontakt via DG Solfilm från Daniel som höll på med foaliering, du kan kontakta dom på http://www.dgsolfilm.se/om-oss
Jag bad om en prisuppgift från dom förut men de verkade inte speciellt intressarede... För litet jobb kankse

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Jaså? De var väldig angelägen att prata med mig, tror vi pratade kanske 20 minuter eller något.
De satte solfilm på bilen för övrigt, fint jobb lär jag säga. :-)

IMG_4632.jpeg Om jag står på vä[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]

Bruten fjäder framvagn

Inga problem att byta bara ena sidan på de[…]