Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
#1250688
SBergdahl skrev:Tack för input. Hydrofoam verkar intressant och det känns rätt vettigt att använda något som är av samma stuk som lackskyddet. Men det låter lite knöligt att behöva spola av ett gäng gånger under schamponeringen. Eller hur noga är det, är det för att aktivera panelen man tvättat eller ska man få bort allt som runnit också? Taket t ex får man ju spola hela bilen om det ska bli någorlunda fritt från rester..
Jag har kört det som vanligt schampo med bra resultat, jag tog fel flaska med mig en gang och det enda man skall vara försiktig med är att låta det torka på bilen innan man sköljer den.

/Thomas
av FilipDjurberg
#1250690
Funk skrev:
FilipDjurberg skrev: sön 20 maj 2018, 20:32
Funk skrev:Jag måste avråda från Hydrosilex, det har blivit fläckar och flammigt av det både för mig och andra. HydrO2 är betydligt säkrare, och enligt uppgift motsvarande från Gyeon och Tershine men dom har jag till skillnad mot de två första nämnda inte provat..

/Thomas

Har använt det sen det släpptes på svenska marknaden, även på flera bilar har jag använt detta än min! Man får vara noga med att torka av bara. Aldrig fått fläckar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Däri ligger problemet....man skall inte behöva torka av bilen alls efter applicering om man inte vill. Allt enligt Hydrosilex egen information..
De andra behöver man inte torka, och får ända inga fläckar eller liknande.

/Thomas

Delvist rätt. Det finns olika metoder till att använda hydrosilex. Jag själv, tvättar bilen, torkar sedan noga och när bilen är torr lägger jag på detta. Då räcker en flaska till typ 15 bilar istället. 2-3 sprut per panel.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Funk
#1250706
Jag kan bara konstatera att det för flertalet liknande produkter rekommenderas som en av metoderna att applicera medlet via sprayning på blöt bil och sedan en avsköljning, Hydrosilex USA menar att man till och med kan göra det med vanlig vattenslang. Min erfarenhet och även som jag sett på nätet, flera har haft problem med fläckar och liknande efter sådan applicering av Hydrosilex.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Mr B
#1250812
SBergdahl skrev:*** åtta år gammal flaska *** känns lite odryg och det borde finnas bättre.. ***
Låter ändå som den har varit ganska dryg... ;-) Och jag borde inte ha Göteborgshumor heller, kanske skulle hålla tyst bara... :x :-D
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1250822
Mr B skrev: tis 22 maj 2018, 08:55
SBergdahl skrev:*** åtta år gammal flaska *** känns lite odryg och det borde finnas bättre.. ***
Låter ändå som den har varit ganska dryg... ;-) Och jag borde inte ha Göteborgshumor heller, kanske skulle hålla tyst bara... :x :-D
Allt är drygt när det står bortglömt på en hylla ;-)
Startspärr Rattlås XC70

Halloj. Håller på att bli tokig.. Har[…]

Att det finns lite olja rester i slangar är n[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &ari[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&[…]