Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Flyfish
#1245956
Novis i ämnet.
Rekomenderas denna produkt. Carpro pearl till däck?
Vad är edra synpunkter angående detta medel.

Finns en uppsjö av sådana medel kanske någon annan känner till ett bra däckglansmedel
eller något nytt som kommit ut som visat sig vara bra..
Användarvisningsbild
av Funk
#1245972
Perl är bra, men kanske inte som däckglans i första hand. Eller rättare sagt, vill man ha glans så finns det bättre, dock är Perl jättebra hållbarhetsmässigt och dessutom till alla plast inte bara däck.
Jag vill ha lite mer glans på just däck då och då , och använder då Sonus..

/Thomas
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1245981
Funk skrev: sön 22 apr 2018, 15:28 Perl är bra, men kanske inte som däckglans i första hand. Eller rättare sagt, vill man ha glans så finns det bättre, dock är Perl jättebra hållbarhetsmässigt och dessutom till alla plast inte bara däck.
Jag vill ha lite mer glans på just däck då och då , och använder då Sonus..

/Thomas
Är det för att den håller sämre på däck eller för att den inte blir så glansig?
Användarvisningsbild
av Funk
#1246007
Den håller rätt bra, men ger inte samma djupa svärta som en del andra..och inte heller samma glans, vilket i och för sig är en smaksak.. Men skyddar gör den nog, för den är vattenavvisande ganska länge.

/Thomas
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1246050
Men det håller länge och ger lite lyster? Något som ger lite mer look av nytt gummi snarare än glans skulle jag tycka var perfekt. Särskilt om det kan få bromsdamm att bita fast lite mindre i däcket också.
av Flyfish
#1246102
Tack för era synpunkter tror jag provar och ser. ;-)
Verkar ge lite mindre glans det räcker för mig att den
fräshar upp. :-)
av douglinds
#1246216
En av de viktigaste sakerna med att hålla däcksidorna fräscha är att göra rent dem riktigt noga. En styv borste, och Meguiars All Purpose Cleaner är något jag rekommenderar, spruta på däcksidan, borsta rätt hårt ett par varv, det blir ett brunt tjockt skum, spola sedan av. Låt torka, och lägg sedan på ett lätt lager Carpro pearl. Låt det sitta ett par min, sen brukar jag torka av överflödet, så får man en jämn fin matt yta, däcken ser ut som nya :) Denna procedur kan göras om var 3-4e tvätt :)
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]