Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1243114
Någon som har testat Chemical Guys Jet Seal?
Hur är hållbarheten? Som annat vaxkladd? :roll:
Andra erfarenheter som glans och applicering?
#1243226
Har inte provat det men det är nog inga fel. Jag toppar alla skydd med diverse sprayskydd titt som tätt.
Polishangel Rapidwaxx är mycket trevligt. Carpro Hydr02. Polishangel cosmic spritz. Tershine Refract. Sen använder jag ofta schampo som ger extra glans och avrinning. Ska jag lägga något skydd använder jag bara ett neutralt schampo utan något extra.
Sprayskydd som ska sköljas av är bra för dom kommer verkligen åt hela bilen. Det gör bilen väldigt lätt att hålla ren framöver.
#1243260
fjohan82 skrev:Tack.
Jag har en på g hem, får kladda på det och se hur det blir... :roll:
Det blir säkert bra. Tänker du polera lacken innan eller tvättar du bara rent och lägger skyddet? Har för mig att det skyddet är som en creme som man styrker ut och låter torka för att sedan buffa upp med en mf duk?
#1243266
Perra83 skrev:
fjohan82 skrev:Tack.
Jag har en på g hem, får kladda på det och se hur det blir... :roll:
Det blir säkert bra. Tänker du polera lacken innan eller tvättar du bara rent och lägger skyddet? Har för mig att det skyddet är som en creme som man styrker ut och låter torka för att sedan buffa upp med en mf duk?
Tanken är någon form av enklare polering där det behövs följt av BBV Paint Inspection. Lacken är helt okej som det är nu, så hela bilen behövs absolut inte poleras. Polering av hela bilen får bli ett projekt till sommaren, brukar göra det då (1 gång/år) vilket jag upplever som tillräckligt. Kör man bilen i tvättmaskin är behovet ett annat.
Efter BBV Paint... blir det CG Jet... Det ska tydligen ligga på ca 20 minuter innan man buffar ytan. Får läsa på lite mer...

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]