Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av baggen
#1241712
Tänkte bara kolla om någon har erfarenhet av Hydrosilex. Ska vara någon form av lack behandling från Angel Wax. Det ska bara vara att tvätta bilen, spraya på medlet och vänta någon minut. Sen ska man skölj av. Klart. Alltså bilen ska vara blöt när man lägger på detta. Låter nästan för bra. En typ keramisk lack behandling brukar ju kräva lite mer jobb än så.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1241722
Jag var inte provat just den men har Hydr02 på min bil vilket funkar typ likadant. Hittills är jag imponerad men har inte fått till det riktig nertill längs sidorna av bilen där jag misstänker att jag inte fått rent lacken helt. På övriga delar är avrinningen väldigt bra för att vara på en gammal sliten lack.

Inte haft det så länge än men tänker att det är något jag kan leva med att bättra på med hyfsat täta intervaller med tanke på hur lätt det är att göra.
av Siqqe
#1241806
baggen skrev:Tänkte bara kolla om någon har erfarenhet av Hydrosilex. Ska vara någon form av lack behandling från Angel Wax. Det ska bara vara att tvätta bilen, spraya på medlet och vänta någon minut. Sen ska man skölj av. Klart. Alltså bilen ska vara blöt när man lägger på detta. Låter nästan för bra. En typ keramisk lack behandling brukar ju kräva lite mer jobb än så.
Det innehåller visserligen också kiseldioxid (SiO2) men det ger absolut inte samma skydd som ett "keramiskt". Och vänta INTE någon minut innan du spolar av. Spraya ett par spray på en panel, spola av underifrån och upp direkt. Ta nästa panel.
av douglinds
#1242033
Det hydrosilex gör är inget nytt. Har inte testat det personligen, men har kört med både CarPro Hydro2 och Gyeon WetCoat - Som fungerar exakt likadant.

Smidigt och lätt att lägga på var fjärde tvätt. Var dock VÄLDIGT noga med att spola av det direkt. Det kan klumpa sig i flaskan, och då kan det bli "fläckar" på lacken, som är rätt omöjlga att få bort (Försvinner dock efter 3-4 tvättar)

Finns även bilshampon med samma medel i, så man kan skippa det steget helt. Jag har testat Gyeon Bathe+, blir samma effekt som WetCoat, Hydro2 eller Hydrosilex, bara att man slipper ytterligare ett steg, då skyddet läggs på redan vid tvätten av bilen. Kan klart rekommenderas.
Användarvisningsbild
av Funk
#1242061
Jag har provat Hydrosilex, och använder ganska regelbundet CarPro Hydr02... Hydrolisex är OK, men är en aning benäget att ibland lämna lite fläckar. Jag gissar att det är lite mindre bra på att fördela sig än Hydr02 och då överdoseras lite här och var..

/Thomas
av angarna
#1242916
Att använda dessa produkter är så smidigt, har använt de sydkoreanska originalen länge. Men måste säga att Labocosmetica Benefícia är bättre och billigare. Inga av de nämnda problemen med detta medel. Använder man deras Schampoo Neve först och lägger Beneficia över behövs inget mer. Så hyllorna i garaget får samla damm på allt övrigt man skaffat sig genom åren.
Till och med Sonax har ju börjat med medel som dessa, men de är ju löjligt dyra.
Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3-16 som jag bytte till Sommardäc[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]

Hylsan i vinkel vx

Ok,då tackar jag för svaren.