Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1441371
fjohan82 skrev:Maxxis verkar stå sig väl, har tidigare läst andra tester där detta märker presterar riktigt bra.
Jag kommer dock inte montera dem på min bil...
Nä, inte jag heller. :-D
Min tanke/undran är hur dessa lågprisdäck presterar när dom slitits ner en bit.
Än så länge har jag 6mm mönster kvar på mina däck som bilen levererades med (Continental, ca 2500 mil på dom).
Men det blir Michelin eller Goodyear när dessa ska bytas.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1441374
fjohan82 skrev:Maxxis verkar stå sig väl, har tidigare läst andra tester där detta märker presterar riktigt bra.
Jag kommer dock inte montera dem på min bil...
Köpte premitra 5 till svärfar i somras. Säkert bra, och hade de varit runda, ännu bättre Bild
av KalleJ
#1441384
TommyP86 skrev:
fjohan82 skrev:Maxxis verkar stå sig väl, har tidigare läst andra tester där detta märker presterar riktigt bra.
Jag kommer dock inte montera dem på min bil...
Köpte premitra 5 till svärfar i somras. Säkert bra, och hade de varit runda, ännu bättre
Tråkigt. Runda var de nog när de lämnade fabriken. Transporten och hur många gånger de har lastats om som avgör mer skulle jag tro. Haft problem med många märken.
Överväger att endast köpa från fysiska butiker med garanti.
Användarvisningsbild
av Pertan
#1441438
Får hem en uppsättning Landsail Sentury Qirin 990 215/55 -16 idag och förhoppningen är att få dom monterade i helgen.

Köpte nya Goodyear EfficientGrip Performance Augusti 2018 och även om dom kanske fungerat ett par 100 mil till så var det dax att byta ut dom.
Goodyear däcken har hållit i ungefär 3500 mil, får se om Landsail däcken håller lika bra.
Senast redigerad av 1 Pertan, redigerad totalt 0 gånger.
av UnleashFusion
#1441442
Pertan skrev: fre 16 apr 2021, 12:27 Får hem en uppsättning Landsail Sentury Qirin 990 idag och förhoppningen är att få dom monterade i helgen.

Köpte nya Goodyear EfficientGrip Performance Augusti 2018 och även om dom kanske fungerat ett par 100 mil till så var det dax att byta ut dom.
Goodyear däcken har hållit i ungefär 5400 mil, få se om Landsail däcken håller lika bra.
Du får gärna utifrån dina erfarenhet ge omdöme om dessa Landsail. att enbart lita på reviews/hört/sett är så subjektiv för alla. t.ex. efter x antal mil/efter 3månader
Användarvisningsbild
av Pertan
#1441448
UnleashFusion skrev:
Pertan skrev: fre 16 apr 2021, 12:27 Får hem en uppsättning Landsail Sentury Qirin 990 idag och förhoppningen är att få dom monterade i helgen.

Köpte nya Goodyear EfficientGrip Performance Augusti 2018 och även om dom kanske fungerat ett par 100 mil till så var det dax att byta ut dom.
Goodyear däcken har hållit i ungefär 5400 mil, få se om Landsail däcken håller lika bra.
Du får gärna utifrån dina erfarenhet ge omdöme om dessa Landsail. att enbart lita på reviews/hört/sett är så subjektiv för alla. t.ex. efter x antal mil/efter 3månader
Det kan jag absolut göra.
av robbe
#1441730
Nu har däcken 235 55 17 rullat ca.50 mil och jag märker faktiskt ingen skillnad mot de tidigare premium däck jag kört på. Så här långt är jag nöjd, dom är tysta o komfortabla.
Användarvisningsbild
av Pertan
#1444021
UnleashFusion skrev: fre 16 apr 2021, 12:46 Du får gärna utifrån dina erfarenhet ge omdöme om dessa Landsail. att enbart lita på reviews/hört/sett är så subjektiv för alla. t.ex. efter x antal mil/efter 3månader
Kört 70 mil nu med däcken och är nöjd än så länge. Lika tysta(eller tystare) som goodyear däcken jag hade innan. Körde på en ganska kurvig väg här i helgen och dom klarade det också, kände ingen skillnad på dom mot tidigare däck.
av UnleashFusion
#1444490
Pertan skrev: mån 03 maj 2021, 21:38
UnleashFusion skrev: fre 16 apr 2021, 12:46 Du får gärna utifrån dina erfarenhet ge omdöme om dessa Landsail. att enbart lita på reviews/hört/sett är så subjektiv för alla. t.ex. efter x antal mil/efter 3månader
Kört 70 mil nu med däcken och är nöjd än så länge. Lika tysta(eller tystare) som goodyear däcken jag hade innan. Körde på en ganska kurvig väg här i helgen och dom klarade det också, kände ingen skillnad på dom mot tidigare däck.
Låter bra det, nästa uppdatering kan vara tills du byter till vinterdäcken :)
av robbe
#1447491
ca. 200mil o riktigt nöjd. Fick igår testa i regnoväder med mycket vatten på vägen o däcken presterar bra, dock kändes mina tidigare Nokian Hakka blue något vassare i spöregn. I torrt väglag tycker jag att mina nya däck är bättre, tysta o komfortabla o till halva kostnaden. Snart hänger vi på 2ton husvagn på kroken o testar.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 15
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]