Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StefanN
#1236284
Jag skulle inte heller köra med dom, det enda som håller en bil kvar på vägen vill man ha av bra kvalitet.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1236346
kebabpizza skrev:Om du vet att du aldrig någonsin behöver panikbromsa eller väja så behåll kina-däcken...
Nej inte ens då. KAN fungera om bilen står avställd över vintern eller nått.
Som det redan har nämnts så är det däcken som håller bilen på vägen i alla situationer.
Användarvisningsbild
av SRT
#1236369
Står en relativt ny bil här ute nu som är mosad i fronten pga snöovädret när den gick i gropen enligt ägaren och den har fina dyra märkesdäck så i det fallet så höll däcken tydligen inte kvar bilen på vägen.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1236379
SRT skrev:Står en relativt ny bil här ute nu som är mosad i fronten pga snöovädret när den gick i gropen enligt ägaren och den har fina dyra märkesdäck så i det fallet så höll däcken tydligen inte kvar bilen på vägen.
Inga däck kan rädda bilar från sina ägare :lol:
av LostMySelf
#1236387
ThomasT skrev:
LostMySelf skrev:Hade 50 recensioner på bythjul.com och majoriteten var bra så jag beställde fyra stycken i 215/35/19 häromdan. Kör aldrig hårt så tror dom kommer funka kanon.
Och 49 av dem tycker de fungerar "kanon" till och från jobbet... det är kanske inte under lugn vardagskörning som man skiljer agnarna från vetet, utan man är väldigt nöjd med att sina billiga däck funkar till och från jobbet...

.
Var visst Landsail LS588 som jag beställt, inte 388.
av SnurreSprätt
#1236394
Tycker folk ska tagga ner lite gällande just Landsail som däck (typiska kina däcks hugget), det är inte alls lika ruttet som majoriteten av kina däck är kända för. Det är mer skillnad när man börjar pressa däcket och jämför gentemot ex dyrare premium däck som ligger långt upp i resultaten bland tester.
Tar man klassikern Nankang så seglar Landsail i från dom ordentligt i mitt tycke.
Landsail är inte på något sätt ett Dåligt däck, absolut inte. Men det är samtidigt inte ett Bästa däck.
För vanliga svensson som inte kör i 200km/h på vägarna, eller som hetsar sig fram i jösses fart i kombo med spöregn eller försöker ta kurvor så fort som möjligt. Så är det ett vettigt däck!
Greppet i dom vid vanlig körning är inte nämnvärt sämre än ex F1 (asym 3), inte nämvärt sämre i väte heller.
Stora skillnaden jag upplevt är som sagt vid regn/blöt vägbana så släpper dom tidigare än vad ex F1orna gör. Men inte så att det börjar tokplana i 50knyck eller fladdras runt över hela vägen.

Kör man normalt, duktig som medel förare och har ett friskt chassi i övrigt på bilen så tvivlar jag starkt på att man kommer känna sig missnöjd med Landsail däcken.
Givetvis ligger det alla fritt att tycka vad man vill om ex däck, men ska man tycka så tycker jag även man ska ha egen praktisk erfarenhet av som nu ett däck i fråga.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1236460
Jag har kört på så mycket skit i mina dagar, men de landsail 988 jag en gång i ett svagt köpte var utan omsvep den sämsta skit som går att köpa för pengar. Borde vara straffbelagt att importera dödsfaran.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Har beställt via reg.nr. en tidigare gå[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]

S80 T6 AWD -08

ar en S80 awd v8 -07 med dynaudio. Kan du vara […]