Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
#1236115
Fick med sommardäck på en bil jag köpte det är landsail ls388 hur är dessa däcken funderar på sälj fälg och däcken för att köpa något bättre vad tror ni?
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1236123
volvofantast skrev:Fick med sommardäck på en bil jag köpte det är landsail ls388 hur är dessa däcken funderar på sälj fälg och däcken för att köpa något bättre vad tror ni?
Jag hittar inga tester av ls388, men gissar att det är av en anledning. Deras sportdäck ls588 presterade hyffsat i något test jag läste förra året men som är brukligt så har budgetdäcken svårt att hålla genomgående hög kvalitet på alla punkter vilket de bästa däcken oftast gör.
Användarvisningsbild
av snepo
#1236170
Har haft dom på en Volvo S80 2010 och Merca E280. Tycker de funkar lika bra som andra däck,vid normal körning.
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1236218
volvofantast skrev:Ingen mer som har vet något om detta däck?
Scannar man av nätet så verkar det få snarlika omdömen som ls588, bra på broms/sväng i väta pga väldigt mjukt gummi. Sämre på vattenplaning och dåligt stabilitet på torrt underlag vilket sannolikt beror på mjuk stomme.

.
av SnurreSprätt
#1236219
"Kinadäck" som faktiskt funkar rätt bra.
Rullar tyst, vettigt slitage, skapligt grepp på både vått och torrt etc.
Enda jag stör mig på med både 388 och 588 mot ex premium däck är skillnaden när det släpper på vägbanan, både vått/torrt.
Dom hänger med bra men varnar inte på samma sätt som premium däck brukar kunna göra.
Utan dom släpper typ helt när dom väl släpper, varnar mer märkbart på torr vägbana, vid våt då släpper dom när dom släpper så att säga. Inte så att dom är farliga men lite mer och tydligare "hallååååå" innan dom släpper på våt vägbana hade uppskattats.
I mitt tycke ett av dom mer prisvärda däcken (notera, prisvärda, inte bästa däcken) man kan köpa idag om man inte är räser putte som kör formula 1 om dagarna på vägarna och inte vill betala nära dubbla kostnaden som dom typiska premium däcken kostar.

Ska även tillägga att jag inte har haft möjlighet att testa Landsail som varit slitna, säga 1-4mm eller flera år gamla.
Många ggr märker man den stora skillnaden mellan premium och kina däck när däcken väl börjat bli slitna eller gamla med hårdare/torrare gummi som följd av åren.
Går själv lite i tanken att köpa ännu en uppsättning då dom duger bra för både mig och frugan, plus att dom inte kostar röv heller.

Tillägg: Har bara kört dom i lågprofiks variant och på bilar som väger runt 1500kg ungefär.
Senast redigerad av 1 SnurreSprätt, redigerad totalt 0 gånger.
av LostMySelf
#1236223
Hade 50 recensioner på bythjul.com och majoriteten var bra så jag beställde fyra stycken i 215/35/19 häromdan. Kör aldrig hårt så tror dom kommer funka kanon.
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1236248
LostMySelf skrev:Hade 50 recensioner på bythjul.com och majoriteten var bra så jag beställde fyra stycken i 215/35/19 häromdan. Kör aldrig hårt så tror dom kommer funka kanon.
Och 49 av dem tycker de fungerar "kanon" till och från jobbet... det är kanske inte under lugn vardagskörning som man skiljer agnarna från vetet, utan man är väldigt nöjd med att sina billiga däck funkar till och från jobbet...

.
av volvofantast
#1236271
Undra vad man får för aez valencia 16",2år gamla i nyskick med landsail däck 205-55-16 2 år gamla med 6mm,nypris ca 9000kr, vad kan man få för dom?
Användarvisningsbild
av Briander
#1236275
Sitter Landsail på mina sommarhjul som följde med bilen också, inte haft dessa på ännu men trivs inte alls med tanken på det. Det är skillnad på allt. Har testat kina-däck själv och jobbar med däck och som vanligt får man vad man betalar för. Men det är klart att till och från jobbet-körning inte avslöjar allt det men den dagen man behöver göra en undanmanöver eller dylikt, eller vill ut och köra lite mer aktivt.

Men man köper såklart vad man vill och jag förstår att priset spelar roll.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]