Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av TK421
#1286780
douglinds skrev: Ja helt rätt, tattarnas paradis. Har flera gånger haft någon hetsig rosthög som ska försöka smita in på samma biljett som mig. Jag stannar och väntar tills porten går ned. Då försöker dom med nästa bil istället. 24 personer kliver ur och attack-tvättar med högtrycken från två platser. Fort ska det gå. Sen går man ut och tar pappret från sopkorgarna som sitter vid pumparna, hämtar in det och torkar av bilen med. Sen går x-person in och hämtar en biljett. Man väntar då i 3 min, y-person går in istället, och kvitterar ut biljetten för att komma ut = biltvätt för 6kr. Ägarna är så less på dem, men vet inte vad de ska göra.
I Sverige har vi väl alltid varit godtrogna och haft saker och ting öppna och olåsta för vi tror gott om folk och tycker inte om att vakta och låsa. I andra länder jag bott i har man en annan mentalitet, där får man kvittera ut saker och ting, samt är det mest regel än undantag att det finns "ordningsvakter" i allmänna ytor just för att folk där har stora problem med att uppföra sig, kan inte stå i kö, börjar bråka för minsta lilla och snor som korpar. Tyvärr verkar det som om det börjar bli så i Sverige också...

Plankare finns överallt, prova åk tunnelbana i Sthlm. Fler gånger har jag råkat ut för att folk försökt tränga sig in bakom mig, bara att se till att stanna precis efter du gått förbi och vänta till dörren stängs, sen kan de stå där med lång näsa haha.
Användarvisningsbild
av Nexus
#1287290
Låter som samma " människor" som står tvättar hela bilen med " svampen/ skrapan " man har för tvätta lysen och rutorna med. Sedan torka av bilen med hårda pappret ur behållaren. Sen damsuger allt som går så det alltid är stopp i damsugaren, det som inte går suga upp kastar man utanför bilen....

Låter inget kul tur att det löste sig! […]

Vi som beställt nya XC60

Trodde det var åretruntdäck 18, 19 och […]

Fick min V60 1 mars i år, tog 19 m&ari[…]

Jag blir inte klok på räckvidden. N&aum[…]