Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av C.W.
#1235593
Min lokala OK/Q8 har skaffat såna underspolningsaggregat till GDS:en..
Hur bra som helst. Koppla på, spruta rent under, hänga tillbaka.
De hängde i hallen i två månader.
Nu i helgen var dem borta och på frågan vart dem tagit vägen svarade de i kassan att de 'försvunnit'.

Jag säger då det...det som inte är fastlimmat, spikat, svetsat får ben och springer iväg.

En annan sak som jag sett på senaste tiden.
Det kör in folk i GDS med lätta lastbilar! och minibussar. :-O)


'Det var bättre förr' ??:-/
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1235600
Har sett att man kör in i dessa tvättbås och spolar av "grusflak" så brunnarna sätter igen.
Snart finns det ingenstans att tvätta för mackarna tröttnar väl på alla idioter som förstör.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1235601
C.W. skrev:Min lokala OK/Q8 har skaffat såna underspolningsaggregat till GDS:en..
Hur bra som helst. Koppla på, spruta rent under, hänga tillbaka.
De hängde i hallen i två månader.
Nu i helgen var dem borta och på frågan vart dem tagit vägen svarade de i kassan att de 'försvunnit'.

Jag säger då det...det som inte är fastlimmat, spikat, svetsat får ben och springer iväg.

En annan sak som jag sett på senaste tiden.
Det kör in folk i GDS med lätta lastbilar! och minibussar. :-O)


'Det var bättre förr' ??:-/
Lätta lastbilar och minibussar har väl alltid tillåtits köra in, bara de håller det tillåtna måtten? Det är ju så, att ofta parkerar stationen sina uthyrningsbilar i hallen på natten, även lätta lastbilar. Däremot håller jag med "Vad är det för fel på folk". :lol:
Senast redigerad av 2 SvenB, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1235623
C.W. skrev:Min lokala OK/Q8 har skaffat såna underspolningsaggregat till GDS:en..
Hur bra som helst. Koppla på, spruta rent under, hänga tillbaka.
De hängde i hallen i två månader.
Nu i helgen var dem borta och på frågan vart dem tagit vägen svarade de i kassan att de 'försvunnit'.

Jag säger då det...det som inte är fastlimmat, spikat, svetsat får ben och springer iväg.

En annan sak som jag sett på senaste tiden.
Det kör in folk i GDS med lätta lastbilar! och minibussar. :-O)


'Det var bättre förr' ??:-/
Surt som f*n när andra sabbar. :-(O)
Min lokala GDS har sånna och har haft det länge, inte ofta jag ser andra som använder dessa, men jag gillar dom! :-)-)
av douglinds
#1235926
Har två OKQ8 GDS hallar i min stad. En närmare civilisation, en närmare förorten. De båda är nyligen renoverade med det nya temat. Känner en som jobbar i den nära förorten, och han sade att så fort de hänger ut nya tillbehör (underspolning, tryckluftsslang) är det borta samma dag. Så man får nu gå in och hämta dem i receptionen och typ lämna namn/nummer. I den andra hallen hänger de kvar senast jag var där, och då hade de haft dem i ca 6mån.
#1235986
GDS hallarna är tattarnas paradis. Finns tyvärr en del besökare som inte vet hur man ska sköta sig i en sån hall. Det körs ut flera bilar på en biljett som polare precis tryckt ut, det tvättas med hårschampon, 5 pers springer runt och gnor på en bil medan en sista står och sprutar med högtrycken, lösa tillbehör lämnas aldrig tillbaks utan följer med hem, etc etc.
Här i krokarna har dom slutat ha nått löst i hallen nu för tiden, nyckel till lyftar måste man lämna pant för, nytt biljettsys etc.
Har blivit bättre med allt skit som va tidigare, men samtidigt mer omständigt iom alla ändringar och inga direkta grejer som kan användas längre.
Har tom haft idioter som varit och krafsat i egna hinken man har grejer för tvättning i, passats på när man själv gått iväg 2min.
av Uninium
#1235990
På en av mackarna i byn så har man kunnat låna lite olika verktyg,den vagnen stod inne i butiken förut så dom hade nån koll. Sen drog dom ut den I gds hallen=urplockat

Vet inte som butikspersonal vad dom hade förväntat sig..
av douglinds
#1236007
SnurreSprätt skrev:GDS hallarna är tattarnas paradis. Finns tyvärr en del besökare som inte vet hur man ska sköta sig i en sån hall. Det körs ut flera bilar på en biljett som polare precis tryckt ut, det tvättas med hårschampon, 5 pers springer runt och gnor på en bil medan en sista står och sprutar med högtrycken, lösa tillbehör lämnas aldrig tillbaks utan följer med hem, etc etc.
Här i krokarna har dom slutat ha nått löst i hallen nu för tiden, nyckel till lyftar måste man lämna pant för, nytt biljettsys etc.
Har blivit bättre med allt skit som va tidigare, men samtidigt mer omständigt iom alla ändringar och inga direkta grejer som kan användas längre.
Har tom haft idioter som varit och krafsat i egna hinken man har grejer för tvättning i, passats på när man själv gått iväg 2min.
Ja helt rätt, tattarnas paradis. Har flera gånger haft någon hetsig rosthög som ska försöka smita in på samma biljett som mig. Jag stannar och väntar tills porten går ned. Då försöker dom med nästa bil istället. 24 personer kliver ur och attack-tvättar med högtrycken från två platser. Fort ska det gå. Sen går man ut och tar pappret från sopkorgarna som sitter vid pumparna, hämtar in det och torkar av bilen med. Sen går x-person in och hämtar en biljett. Man väntar då i 3 min, y-person går in istället, och kvitterar ut biljetten för att komma ut = biltvätt för 6kr. Ägarna är så less på dem, men vet inte vad de ska göra.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1236012
Vilka nötter ,dem förstör ju bara för oss som vill vårda bilen på ett bra ställe som dessa hallar med gott om plats att tvätta i.
Torka bilen med det sträva pappret måste vara bra för lacken.

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]