Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1206986
VolvoAnte skrev:Hej.

Jag kanske överreagerar nu men hämtade ut min nya XC60 Classic för 1 vecka sedan och gjorde redan efter 2 dagar en rejäl tvätt och la 4 lager Ultima paintguard plus då jag ville passa medans bilen var ny för att slippa polering.
Hittade då en defekt i lacken i form av ett litet "sandkorn" under klarlcken så jag fick då lämna in den för översyn.

Nu till själva saken, frun lämnar och hämtar bilen och ikväll när jag kommer hem och ser min fina Volvo i strålkastarskenet från min andra bil så ser jag flertalet tvättrepor, vissa tydligare än andra.
Kollar då VoC och ser att de kört den i Volvotvätten......jag kanske överreagerar men de har kört min en vecka gamla bil i automatvätt. Jag hade personligen aldrig kört in den i en sån.
Nu är jag extremt pedantisk men jag har köpt bilen privat och blev ruggigt besviken, bryr de sig inte överhuvudtget om andras egendom?

Tycker det känns tråkigt, eller vad säger ni? Överreagerar jag.
Nä, du underreagerar. :shock:
Om dom gjort så med min nya bil så hade jag krävt en ny bil. Det står uttryckligen i instruktionsboken att man inte bör köra bilen i automattvätt dom första månaderna. Lacken är inte färdighärdad, står det!!
För det var väl en borsttvätt dom körde bilen i?
Men, varför tvättade som bilen? Skulle dom inte bara inspektera lackdefekten?
Som sagt, jag skulle rivit stället ...och .... :-(O) :-(O) :-(O)
#1207312
800.jpg
800.jpg (71.24 KiB) Visad 255 gånger
Jag trodde någon skulle lägga in en bild lik denna här, men då får väl jag göra det.
Fick se någon här på forumet som hade gjort det. Var väl tre år sedan. Jag satte en sådan dekal på min förra bil och nu på denna.
Vore väl ... om någon skulle köra min i en borsttvätt. :-(O)


(Köpt på dekaltrim.nu)
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]