Sida 1 av 2
Hög trots sänkning
Postat: sön 23 mar 2014, 18:03
av KaptenSkurhink
Hej.
Har äntligen sänkt min S70, blev väl dock inte som jag hade velat.
Tycker den ser sjukt hög ut i bak. Nästan så det är högre nu än vad det var innan jag sänkte.
Får be om ursäkt för dåliga bilder, men har inga bättre.
Före:
Efter:
I fram ser man ju skillnaden, men i bak är ju helt åt skogen.
Sänkningen är 60/40 och fälgarna på båda bilderna är 18".
Ska man sätta kapen i bakfjädrarna eller vad är bäst?
Re: Hög trots sänkning
Postat: sön 23 mar 2014, 18:29
av GT-mannen
Du får vänta ett par veckor så att fjädrarna får chans att sätta sig. Det är fullt normalt att bilen blir högre vid fjäderbyte (även när man byter till sänkningsfjädrar).
/Håkan
Re: Hög trots sänkning
Postat: sön 23 mar 2014, 19:10
av KaptenSkurhink
Då får jag lita på det helt enkelt, och hoppas på det bästa! :)
Re: Hög trots sänkning
Postat: sön 23 mar 2014, 20:25
av Perra83
Skulle säga det samma. Det brukar faktiskt bli bättre när man kört ett tag.
18-19" gör oxå att bilen blir lite högre.
Re: Hög trots sänkning
Postat: mån 24 mar 2014, 00:47
av Nexus
vart har du köpt fjädrarna? Min v70 blev bra bak på direkten. Fram sjönk den efter man fått köra lite.
Ja bak sjönk min inte mycket med sänkfjädrar mot slitna original fjädrar....
Re: Hög trots sänkning
Postat: mån 24 mar 2014, 11:58
av ThomasT
KaptenSkurhink skrev:Hej.
Har äntligen sänkt min S70, blev väl dock inte som jag hade velat.
Tycker den ser sjukt hög ut i bak. Nästan så det är högre nu än vad det var innan jag sänkte.
Jag har sänkt alla mina bilar genom åren och jag har fått resultat nästan omgående, fjädringen brukar sätta sig till 95% direkt efter en kort provtur med lite slalom körning.
Om bilden är tagen direkt efter du rullat ut ur garaget så kan det ibland se ut så, men som sagt efter en kort tur så brukar det se ok ut.
.
Re: Hög trots sänkning
Postat: mån 24 mar 2014, 19:39
av KaptenSkurhink
Nexus skrev:vart har du köpt fjädrarna? Min v70 blev bra bak på direkten. Fram sjönk den efter man fått köra lite.
Ja bak sjönk min inte mycket med sänkfjädrar mot slitna original fjädrar....
De är köpta på KL Racing.
Men eftersom de är snurrade tätt längst upp på fjädrarna (eller hur man ska förklara)
Om man tittar här på bilden så är det ju nästan 4 varv som sitter jättetätt i jämförelse med resten av fjädern.
Kanske skulle kapa ett varv där och se hur det blir?
ThomasT skrev:KaptenSkurhink skrev:Hej.
Har äntligen sänkt min S70, blev väl dock inte som jag hade velat.
Tycker den ser sjukt hög ut i bak. Nästan så det är högre nu än vad det var innan jag sänkte.
Jag har sänkt alla mina bilar genom åren och jag har fått resultat nästan omgående, fjädringen brukar sätta sig till 95% direkt efter en kort provtur med lite slalom körning.
Om bilden är tagen direkt efter du rullat ut ur garaget så kan det ibland se ut så, men som sagt efter en kort tur så brukar det se ok ut.
Har väl kört en 10 mil eller så, ser fortfarande precis likadant ut som när jag monterade dem. :(
Re: Hög trots sänkning
Postat: mån 24 mar 2014, 20:00
av Nexus
jag köpte från chassit.se . Den blev bra nästan direkt 60/40 satts
Re: Hög trots sänkning
Postat: mån 24 mar 2014, 20:10
av White
Jag kör med Lesjöfors Sport 40/40, det sänkte bilen direkt jag hissat ner den från pallbockarna. Visst har den satt sig en aning till
efter en säsongs körning, men bara några milimeter.
Re: Hög trots sänkning
Postat: mån 24 mar 2014, 20:14
av KaptenSkurhink
Nexus skrev:jag köpte från chassit.se . Den blev bra nästan direkt 60/40 satts
Okej, vilken tur du har då. :)
För mig var det väl snarare snålheten bedrog visheten då satsen gick på 1300 bara.
Hade jag vetat att det skulle bli såhär så hade jag köpt coils med en gång.
Nu är väl stora frågan om man ska sätta kapen i dem eller sälja dem vidare och satsa på coils då :roll:
White skrev:Jag kör med Lesjöfors Sport 40/40, det sänkte bilen direkt jag hissat ner den från pallbockarna. Visst har den satt sig en aning till
efter en säsongs körning, men bara några milimeter.
Är det bara millimeter så kanske det inte ens är lönt att hoppas.