Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av bobolgob
#1317678
xclasse skrev: tis 25 feb 2014, 11:10 Appropå bilvård...
lämpligaste sättet att polera upp glansen i plastglasen på strålkastarna V/XC 05-07 ?
är så trist att ljuset avmattas av smuts i plastglaset.

L :)
Det finns ett flertal videor på YouTube som kan vara intressanta för dig. Jag rekommenderar en video av kanalen "ChrisFix", där en person går igenom flera enkla steg som man fixar hemms, som ger fina resultat.
av Bempo
#1333782
Vista Concept alla dagar i veckan. -01'a som rullat många år utan kärlek, trots det fin i lacken efter flerstegspolering och plasten återhämtade sig riktigt bra. Nu lackskyddad och lättskött. Concept Vista gör plasten fräsch men inte "bilhandlarkladdig" eller så att den känns stajlad.
a.jpg
Add description
a.jpg (90.04 KiB) Visad 1460 gånger
b.jpg
Add description
b.jpg (92.67 KiB) Visad 1460 gånger
c.jpg
Add description
c.jpg (77.96 KiB) Visad 1460 gånger
av Bempo
#1334535
Det är två månader sen jag gjorde det och det ser fortfarande lika fräscht ut. Bilens ägare får frekvent kommentarer att ”vad fin bilen blivit” eller ”har du bytt bil”. Jag kommer gå över den igen i oktober så den håller sig över vintern. Tyvärr kommer det inte vara samma belöningskänsla med skillnad före-efter som förra gången :) men det kommer vara enklare m a p arbete och det kommer gå fortare än förra gången.
av Mikael-71
#1338240
Lyktor upptäcke jag kan vara lite luriga, mina var jävligt fula så jag våtslipade från 400 ner till 2000 och sedan polish. De blev riktigt blanka, på utsidan men upptäcker ju att xenon har lite mycket UV ljus så varje lykta har kvar 1 fläck på insidan.... fast det blev ju bättre än innan.
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]