Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Spännande att höra hur de där små piggarna ser ut efter en vinter, tycker H7 funkar fint hittills.
Hakka 8or låter mer än "Vanliga" Däck, logiskt eftersom det är 50%mer dubbar,

Föräldrarna har nå Michelin xxoxoxoxox å allt vad dem nu heter, och den hör man ingenting nästan av dubbarna, nåja lite hör man ju,

Medans Hakka8or så låter det mycket i Kupen, men inte skrämmande högt, Man själv märker inte av det, om man inte prövar andras bilar utan hakka8or,

Ett par klasskompisar åkte med mig i S60in med hakka8, då frågade dem "Vad är det som låter så högt" Svarade mina däck, har mycket dubb,

Nu när man kör V70in (Lånar ibland, när jag kräver extra lastutryme för Jycken och Diverse) och Hoppar in i S60in , då märker man klart att det är skillnad på ljudet , samt greppet, Hakka8or är fruktansvärt bra, Satt dubbfria Hockeypuckar innan, Vansinnes däck

Min film,

Kanske inte så bra ljud, Filmat Med Samsung S3, och Radion på låg volum,

Men ni ser att Antisladden blinkar till ibland,
zxcvbn skrev:Hakka 8or låter mer än "Vanliga" Däck, logiskt eftersom det är 50%mer dubbar,

Föräldrarna har nå Michelin xxoxoxoxox å allt vad dem nu heter, och den hör man ingenting nästan av dubbarna, nåja lite hör man ju,

Medans Hakka8or så låter det mycket i Kupen, men inte skrämmande högt, Man själv märker inte av det, om man inte prövar andras bilar utan hakka8or,

Ett par klasskompisar åkte med mig i S60in med hakka8, då frågade dem "Vad är det som låter så högt" Svarade mina däck, har mycket dubb,

Nu när man kör V70in (Lånar ibland, när jag kräver extra lastutryme för Jycken och Diverse) och Hoppar in i S60in , då märker man klart att det är skillnad på ljudet , samt greppet, Hakka8or är fruktansvärt bra, Satt dubbfria Hockeypuckar innan, Vansinnes däck

Min film,

Jag tror att det kan vara vajkalle med någon inställning eller sånt på den bilen då. När jag kör i 90 km/h med min XC70 med Hakka (:or så är det ca 57 decibel. Mot 62 i en Clio med Contenital dubbfria. När man gasar respektive bromsar så låter det så klart. Men håller med dig om greppet. Jag tyckte Hakka 7 var grymt bra, 8:orna är mycket bättre!
Kanske inte så bra ljud, Filmat Med Samsung S3, och Radion på låg volum,

Men ni ser att Antisladden blinkar till ibland,
av Jimpen89
GustavE skrev:Hur tycker ni andra att ljudnivån och gången är i Hakkapeliitta 8? Har såna i 205/60-16 på min V70 och tycker de låter som man har lagerhaveri och att gången är så rå att det vibrerar i ratten (inte som vid obalans utan ungefär som att man hade haft traktordäck på bilen).

Hade för 2 år sen nya Hakkapeliitta 7 på en VW Passat och har för mig att det var liknande ljud och gång när dom var nya. Det blev dock bättre efter ett tag men kommer inte ihåg hur lång tid det tog. Har bara kört 60 mil med Hakkapeliitta 8orna än så hoppas det blir bättre.

Men just nu är det bättre ljud och lenare gång när jag hoppar direkt från V70 till 740 med Hakkapeliitta 5 på :)

Har samma dimension som dig som sitter på en V70 -09 och jag upplever samma sak. Låter exakt som att ett hjullager är paj. De låter mycket mer än vad jag är van. Hoppas precis som dig att ljudet försvinner med tiden. Greppet är dock super så man får väl offra ljudnivån för det. Har inte kört mer än 20mil med mina
Användarvisningsbild
av GustavE
Jimpen89 skrev:Har samma dimension som dig som sitter på en V70 -09 och jag upplever samma sak. Låter exakt som att ett hjullager är paj. De låter mycket mer än vad jag är van. Hoppas precis som dig att ljudet försvinner med tiden. Greppet är dock super så man får väl offra ljudnivån för det. Har inte kört mer än 20mil med mina
Va skönt då är det troligen inget fel :). Får som sagt hoppas att dom blir lika som Hakkapeliitta 7, som jag hade tidigare, att dom blir tystare och får lenare gång med tiden och antalet mil.
Nu börjar vi bli överens här i tråden :)
Håller med om över 80 km/h, för idag körde jag för första gången en längre bit i motorvägsfart och då var det inget man tänkte på.
MEN jag tycker det finns även i farter under 80 km/h. Brainy och Gotlandsbästa kanske ligger under 80 km/h väldigt sällan? :D
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12

Tack för tipsen, får testa lite sjä[…]

Luktar avgaser i kupen

Som sagt, det räcker med en okulär kon[…]

Det finns på bildelsbasen , det som ä[…]

Som rubriken säger. Nog vore det väl kon[…]