Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Håll dig till originaldimensionerna. Det kan bli väldigt fel att frångå dem. Rullomkretsen måste bli rätt.
V60 säljs också med 235/45-17 (brukar vara billig dimension) men det styrs av vilka fälgar du har.
Testa lufttryck mellan 2.0 bar och 3.0 bar. Inget tar skada.
Mitt tips är Michelin Pilot Sport 3 i din originaldimension (står i dörröppningen där även rekommenderat däcktryck finns) min nuvarande bil blir superspårig med fel tryck, (v60) vilket jag aldrig varit med om förut.
Är de jämnt slitna så bör det inte ge någon skillnad
Jag har samma bekymmer med min v60 -11 fast med dimension 235/40-18. Går som en dröm med vinterdäcken (215/55-16 har jag för mig) men är hopplös med sommardäcken. La på två nya däck i höstas (Nokian) och den blev något bättre. De andra två är Continental. Har kört många bilar med liknande dimensioner utan att uppleva samma problem :-(
yuphin skrev:Täcks detta problemet av maxitrygg garantin?
Det beror nog helt på vad orsaken till ditt problem egentligen är. Om det beror på fel på någon komponent som täcks av garantin (t.ex. en chassikomponent) så bör kostnaden för att åtgärda gå på garantin. Annars inte. Problemet är att det i ditt fall inte är uppenbart vad orsaken är även om det, mot bakgrund av vad du säger om hur det funkar med vinterdäcken på, ligger nära till hands att tro att det beror på däcken. Om däcken ifråga satt på bilen när du köpte den kanske fel eller brister hos dem täcks av garantin de också. Men jag har inte tillräckligt grepp om maxitrygg för att säkert veta.
andersuw skrev:
yuphin skrev:Täcks detta problemet av maxitrygg garantin?
Det beror nog helt på vad orsaken till ditt problem egentligen är. Om det beror på fel på någon komponent som täcks av garantin (t.ex. en chassikomponent) så bör kostnaden för att åtgärda gå på garantin. Annars inte. Problemet är att det i ditt fall inte är uppenbart vad orsaken är även om det, mot bakgrund av vad du säger om hur det funkar med vinterdäcken på, ligger nära till hands att tro att det beror på däcken. Om däcken ifråga satt på bilen när du köpte den kanske fel eller brister hos dem täcks av garantin de också. Men jag har inte tillräckligt grepp om maxitrygg för att säkert veta.
Någon som vet om däck ingår i Maxitrygg?
Elpriset

Jag gjorde en liknande uträkning enligt lenna[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Du verkar prioritera komfort och en behaglig k&oum[…]

Är det någon som fått återk[…]

Kört 15 mil med Liquid molly injection cleane[…]