Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Gick bilen som på "Skogsväg" skumpigt som sjutton?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Det var ju fasen också att du köper fina fälgar och sen visar det sig att dom är ovala :x

Hmm, vad ska man göra åt de då? En knäpp fråga, men han har väl balanserat däcken när han krängde dom på fälgen? :roll:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jo det har han.
Ringde och pratade med honom nyss. Han tycker inte att jag skulle fortsätta köra med dem och det vill jag nog inte heller i det skick de är.
Däremot så har jag via däckfirman fått tag på en med ett år gamla ACE Hero 17" fälgar som han vill sälja för 3000 kr.
Om jag köper dem så får det bli på en veckas öppet köp så jag inte riskerar samma nit en gång till.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Så det var 1400 spänn kastade i sjön eftersom fälgarna är oanvändbara :| +monteringen??
Å du som hade tvättat och putsat upp fälgarna och allt :x Vad irriterande! Hade du köpt dom privat?

Ja du hade ju funderat på ACE Hero tidigare så jag tror det blir bra, nya sådana kostar drygt 6000 för 4 stk så 3000 är inget dåligt pris tycker jag.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja det är jäkligt surt. Ja jag köpte dem via en annons på Blocket för ca ett halvår sedan. Har varken telefon nummer eller namn på den jag köpte dem av i Växjö (8mil hemifrån).

Montering + balansering kostar 400 kr nu om jag ska lägga över dessa däcken om jag köper fälgarna.
När jag köpte nya däck ingick det i priset.

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]