Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
XC90_Executive skrev:Har både Volvo orginal och IKEAs. Jag skulle vilja påstå att det är EXAKT likadant! :wink:

Det ÄR samma , samma tillverkare
av S80Frälst
Var ute i helgen och köpte IKEA´s absorb lädervård. Hmm...tyckte inte att det fungerade så bra.. Man skulle ha på medlet i svampen som följde med, Och få upp ett skum, Och bara använda skummet. Visst blev det lite renare, men kanske inte så mycket som jag hade förväntat mig. Och sedan skulle man ha på "balsamet" vilket jag använde. Men tycker inte att det blev någon skillnad. Tog rätt så måttligt med balsam, Eller ska man vräka på. Det är kanske jag som gjorde fel.

Ni som har gjort det här och fått bra resultat, Skulle ni vilja dela med er utav era tips.
Skulle uppskattas mycket.
Användarvisningsbild
av sthlm
Finns det något medel som innehåller pigment så att man kan dölja de ljusa sprickorna i lädret?
av S80Frälst
O fy ... vilket bra resultat han fick på sin. Fick jag det hälften så bra som han, så skulle jag vara jätte nöjd
Användarvisningsbild
av sthlm
mattsson66 skrev:
sthlm skrev:Finns det något medel som innehåller pigment så att man kan dölja de ljusa sprickorna i lädret?

Inte vad jag vet, däremot kan du använda något som heter color make up efter rengöring för att färga in skinnet/lädret. Här finns sådan färgkräm http://www.gplshop.se/indoor/leather-master/fargkram/

Ha det det så bra.
Tack!
Skall genast beställa så återkommer jag med resultatet :)
Användarvisningsbild
av Racetwin2
XC90_Executive skrev:Har både Volvo orginal och IKEAs. Jag skulle vilja påstå att det är EXAKT likadant! :wink:
Ha, Ha :-) Misstänkte nästan det av beskrivningen i och med att det var två flaskor och svamp. :D

Tack för tipsen, får testa lite sjä[…]

Luktar avgaser i kupen

Som sagt, det räcker med en okulär kon[…]

Det finns på bildelsbasen , det som ä[…]

Som rubriken säger. Nog vore det väl kon[…]