Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Jag körde med Hakka 8 förra vintern, & kommer så även göra denna vinter. Många gnällde på ljudnivån, men jag tyckte dem var tystare än Hakka 7. Kan bero på vilken dimension man har. Jag har 215/55-17" Sen ska det vara rätt luftmängd i.
Man har ett ruggigt bra grepp med Hakka 8. Så du skulle inte bli besviken! :D
Användarvisningsbild
av frefre
Mitt problem är väl att jag vill få tag på det ultimata vinterdäcket, det som är bäst i alla situationer, vilket såklart är en omöjlighet.

Det är väl bara att googla upp ett säljställe, hala fram mastercardet och se glad ut. :mrgreen:
Hakka 8 - here we go!!
Användarvisningsbild
av joel80
Beställ via nätet.. Blir troligen minst nån tusing billigare. Du kan få det skickat direkt till däckverkstad där du vill byta så är det bara att åka dit med fälgarna när däcken kommit. ;)
Användarvisningsbild
av milktrucker
continental är inte ens ett alternativ :twisted:
Användarvisningsbild
av StringerBell
joel80 skrev:Beställ via nätet..
Håller med. Utbudet är mycket större än något lager på däckfirma och det är t o m smidigt att returnera om man beställt fel.

Jag har handlat både från bythjul och däckonline, båda fungerar utmärkt.
Användarvisningsbild
av frefre
Stämmer bra. Har bara positiva erfarenheter från både bythjul och däckonline.
Så jag kommer nog beställa från bythjul. Fick ett erbjudande där de bjussar på frakten. Då hamnar jag på 1231/däck. Jag tror det är svårslaget.

Däckverkstad? Det har grannen i sitt garage. :mrgreen: Kan inte bli bättre.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
frefre skrev: Då hamnar jag på 1231/däck. .
Ha. Som hittat. Det kostade dem inte när jag köpte förra året :cry: Men har inte samma dimension som du. Det är verkligen ett kanondäck!
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
milktrucker skrev:continental är inte ens ett alternativ :twisted:
milktrucker om vi bortser från det här med Gislaved vad är felet med dem är det körbarheten?.
har och har haft Continental ice Contact jag är nöjd med dem men det är ju jag.

hasse.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
I senaste numret av Teknikens Värld så vann faktiskt Continental ContiIceContact av dubbdäck. Goodyear UltraGrip Ice 2 vann som Bästa Nordiska dubbfria däck & Goodyear UltraGrip 9 vann som bästa Mellan europeiska däck.

Continental fick 115p & Hakka 8 fick 113p. Hakka 8 var enligt deras test sämre på vattenplaning. Men överlägsen på Is & snö.

// Peter
En massa felmeddelanden!

Laddade batteriet fullt igår och bilen kom[…]

Trasig Renault Scenic

Ventil tätningarna kom idag....😁😁. Kan bö[…]

Jag har alltid gjort det själv. Har haft till[…]

Låsa motor och kammar

Vet inte hur vektyget för D5 ser ut eller om […]