Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av S60AWD2.5T
Tänkte berätta lite för er som vill fixa dörruppslag och andra bucklor enkelt. Jag tog lite bilder men det är så svårt att fota dessa skador
pga allt blänk. Så tyvvär inget bildreportage som var min tanke.

Jag skulle lämna in min bil på lackförsegling och blev av firman rekomenderad att ta kontakt med en bulfixare då det fanns en del slagmärken på bakdörrarna. Jag kontaktade kilen som tittade på bulorna och sade "lätt fixat" men det som är i lacken går förståss inte bort.

Jag fick ett pris på mina 7 bulor. Det var 2 på var bakdörr i höjd med dörrhandtagen. Samt en en bit in vid högerframhjuls skärmkant.
Den sista satt på högerbakskärm en liten bit bakom bakdörren.
Jag hadde även en liten på taket ovanför högerbakdörr utanför taklisten
ned mot dörren.

Var till killen idag och tusan vad säker han var. Nästan kusligt enkelt såg det ut. Men han har ju övat i 10år.
Han fixade alla utan bekymmer men takbulan fick vara då det var dubbelplåt och jäkelstyg där. Den är så liten så det är inte värt jobbet att börja kapa upp och borra hål i plåtar.

Jag blev helnöjd. jag läten kompisen som sett bulorna försöka hitta alla efteråt. De han såg var endast de med lack skador/märken som fanns i skadan. Det roliga är att han är bilplåtslagare och således är proffs på ämnet.

Så alla ni med dörruppslag på era fina Volvos och även andra märken förståss, det behöver inte bli så dyrt att fixa dessa.Jag betalade 1500:-
för alla bucklor och det tycker jag var helt ok.

Killen som ordnade detta reser runt i mälardalen och jobbar heltid med detta. Stora kunder är bilhandlare som fixar alla buliga tjänstebilar.

Om ni vill ha telefon nummer PMa mig så blir det inte så mycket reklam i forumet.

Nu är det bara att åka till lackförselarn, det blir Diamondbrite då grannen har haft det i 5 år och är helnöjd. Och den gubben är pedant med bilen.

Ska bocka mig en stålpinne nu och dra ned till bilskroten och öva upp mig
det kan ju inte vara så svårt. Eller inte alls en bra ide.
av McDonald
Jo jag kan förstå att du är glad när bucklorna försvinner som genom ett trollslag.
Hade en "leksaksbil" (clio 16V) som hade ett femtontal dörrislag utspritt över bägge sidorna. Dessutom satt många på bakskärmarna i ryggen vid själva skärmbreddningen. Skulle lacka om den och då var ju allt detta tvunget att fixas.
Som tur var.... på jobbet här hade vi ett tiotal engelsmän från engelska Dentmaster http://www.dentmaster.se/ som jobbar med detta åt oss.
Det var bara att ta ut en på parkeringen och på nån timme var allt fixat. Dom är som du säger helt grymma.

I vilket fall som helst så stack engelsmännen med tiden då vi ej behövde dom mer. Men turligt nog stannade en kvar för alltid då han hittade en fjälla här http://www.commersen.se/tidning/2004-06-16/rep13.html
Notera namnet... Buckle
Himla smidigt och ha denna buckelfixare boendes bakom knuten.

M
av Dicer
Ja dom verkar duktiga, söker man på bucklor och bilplåt får man upp ett gäng med liknande firmor varav en del reser runt och snabbt fixar mindre bucklor...
Har man fått buckla av spetsigt föremål kan man oftast inte fixa på detta sätt, men firmorna brukar inte ta betalt om de inte klarar av bucklan.
Användarvisningsbild
av Sceptic
S60AWD2.5T skrev:Per Erström 073 9954021

Vet inte hur aktiv han är i dag.
Jobbar i Mälardalen.
Tror det var han som fixade ett par dörruppslag på min förra V70, som genom ett trollslag var bucklorna försvunna. När jag träffade på honom höll han på och fixade bucklor på Philipsons i Uppsala. De här killarna åker runt hos de stora återförsäljarna och kan säkert nås genom dem.
En massa felmeddelanden!

Laddade batteriet fullt igår och bilen kom[…]

Trasig Renault Scenic

Ventil tätningarna kom idag....😁😁. Kan bö[…]

Jag har alltid gjort det själv. Har haft till[…]

Låsa motor och kammar

Vet inte hur vektyget för D5 ser ut eller om […]