Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1477512
Va med däcken på verkstad idag som konstaterade läckage mellan däck och fälg. Jag betalade 200kr, så ”Tack” och körde hem. Jag är för fattig och däcken/fälgarna är för gamla för att det ska kännas vettigt att slipa fälgkanterna.

Däcken kan tappa 0,5-1,5 bar på en vecka, men dom har aldrig körts platta. Vad säger ni om lagom mycket skumlagning i däcken för att försöka laga läckaget. Måste ändå försöka hitta nya beggat annars…
#1477588
Kör i hela skum flaskan och kör direkt några km eller en mil så det fördelas ordentligt. Jag monterade 4 begagnade däck på gamla plåtfälgar till 144-an jag hade på 2000-talet, 3 av dom läckte ungefär som ditt däck. Det höll så länge jag hade den (ett par år). Du ska alltid tömma i hela flaskan när du använder "reservhjul på burk"
#1477635
SannasOriginalstil skrev:Va med däcken på verkstad idag som konstaterade läckage mellan däck och fälg. Jag betalade 200kr, så ”Tack” och körde hem. Jag är för fattig och däcken/fälgarna är för gamla för att det ska kännas vettigt att slipa fälgkanterna.

Däcken kan tappa 0,5-1,5 bar på en vecka, men dom har aldrig körts platta. Vad säger ni om lagom mycket skumlagning i däcken för att försöka laga läckaget. Måste ändå försöka hitta nya beggat annars…
Jag har gjort så själv när plånkan vart tom och kört nån vinter ingen optimal lagning men det är ju som det är.
En del säger att man kan få obalans av däckskummet dock har jag aldrig vart med om det själv. Jag har kört med stora burken från OKQ8 macken. Gör som Lennart säger ovan.
Jag brukar först släppa ut så mycket luft som möjligt om det finns nått. Dock inte så däcket blir helt platt o gör detta hemma
Flaskan är inte gratis heller på macken/ biltillbehörs firman men jag har inte velat testa nått annat än det jag känner till.
Skaffa bättre hjul sen när du har deg lite i fickan.

Bara hur jag gjort andra har säkert sin åsikt lycka till.
#1477690
Gjort likadant själv, men är ju bara slänga de fälgarna sen eller lägga ett jävla jobb på att göra rent.
Sägs att skummet kan skapa friktion och värme i däcket, så inte rekommenderat som permanent lagning....
Testa slime istället bör vara lättare att montera nya däck sen.

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]

Vågar jag köra?

Kan va flera saker men abs givare eller hjullager […]

Byta larmsiren.

Tack för det. :-)