Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1438246
@Sandberga,

@fjohan82,

Tycker även det börjat komma upp här i diskussionerna att v-parts inte håller i längden heller, vet ej hur mycket men något jag tycker mig minnas nu när jag läser här. Ja de är tokstarka med, ser ut som två små helljus som lyser där bak, tycker jag.

Den där emblemdiagonalen var ju lite udda och kul dock https://vparts.se/se/volvo-s60/s60-10-1 ... 11501.html Monterar du den får fu gärna lägga upp lite bilder på monteringen samt resultatet :-)

Sen kan man ju sätta i "chromelampor" i blinkersen med så syns ej det gula i bakblinkersen men det blinkar gult. Finns på biltema eller så köper man typ Philips sivlervision. Sen om markbelysning underbackspeglarna finns kan man peta in led där med :)
av eqt
#1439511
Har alltid gillat S60CC. Vad är det för motor?

Hade röstat på större fälgar då de ofta ser litet ut med något under 18”. Tycker 19” sitter riktigt fint på den modellen, vilka ofta då är BOR-fälgar. Köper du fälgar samt däck själv och vill behålla lite komfort så kan du gå upp ett steg i profil från Volvos rekommenderade 235/45R19, det vill säga 50 istället för 45. Se exempel på 19” med 45-profil nedan.

https://www.blocket.se/annons/stockholm ... m/94627457
av Sandberga
#1440589
Det svarta som sitter runt däcket har jag funderat på om det skulle gå å få till så att det är lackat. Har ni några tips kring det? Även funderat på att wrapa handtagen svarta.
av Editdriver
#1440769
Svarta handtag. Håll ut handtaget max när du lossar skruven från gaveln på dörren. Då ska det gå o få dit dom igen ;-)
Min förra kärra..
20200920_174828.jpg
20200920_174828.jpg (705.8 KiB) Visad 314 gånger
av eqt
#1441038
Sandberga skrev: sön 11 apr 2021, 14:22 Tja! I min bil är det D4. Med polestar omptimeringen.
Jag har precis smackat på sommarhjulen som är 18 tums.
Trevligt. Är det en AWD?

Angående handtagen håller jag med. Antar att de blir blanksvarta? Det tror jag hade passat riktigt fint ihop med folierade skärmbreddare som du nämnde ovan, då blanksvarta sådana.
av Sandberga
#1441491
eqt skrev: ons 14 apr 2021, 11:05
Sandberga skrev: sön 11 apr 2021, 14:22 Tja! I min bil är det D4. Med polestar omptimeringen.
Jag har precis smackat på sommarhjulen som är 18 tums.
Trevligt. Är det en AWD?

Angående handtagen håller jag med. Antar att de blir blanksvarta? Det tror jag hade passat riktigt fint ihop med folierade skärmbreddare som du nämnde ovan, då blanksvarta sådana.
Stämmer bra!
Ja blanksvarta. Jag tror det kan bli knepigt att lacka dem... någon som sitter på kunskap kring det?

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]