Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Tood
#1322162
Har köpt en XC70 med några fläckar på innertak samt solskydd. Någon som har tips på hur de tas bort utan att skapa större märken? Insynsskyddet i bagage är även nedsmutsat av vinterdäck som gnuggats mot tyget. Här är tyget hårdare (mindre mesh) men lite orolig för en dålig start som förvärrar läget.
#1322171
Tood skrev:Har köpt en XC70 med några fläckar på innertak samt solskydd. Någon som har tips på hur de tas bort utan att skapa större märken? Insynsskyddet i bagage är även nedsmutsat av vinterdäck som gnuggats mot tyget. Här är tyget hårdare (mindre mesh) men lite orolig för en dålig start som förvärrar läget.
Solskydd och insynsskydd bör ju gå bra med lätt blandat såpvatten och em microfibertrasa, kan ju säkert gå på innertaket med
av Tood
#1322195
Solskydd och innertak är lika. Tyg ”med hål i” varav jag är lite tveksamt till att torka med trasa. Kanske går, kanske inte... vattendammsugare är ett alternativ men då får jag åka till bilrecond
#1322198
Tood skrev:Solskydd och innertak är lika. Tyg ”med hål i” varav jag är lite tveksamt till att torka med trasa. Kanske går, kanske inte... vattendammsugare är ett alternativ men då får jag åka till bilrecond
Kom på en sak, undra om det är några engångs torkdukar från Classe folk använt sig av här. Annars tror jag en mjuk nagelborste och såpvatten löser det, sen kan man ju dammsuga ytan för att få den att torka snabbare
av Tood
#1323041
Kom inte iväg till Classe för att köpa fläcksuddaren Frida. Körde mjuk nagelborste och såpvatten. Gick finfint! Lite orolig för innertaket men tog lite vatten och eftertorkade direkt med trasa.
Elschema 740

Jag har en rep.handbok från Lafri liknande d[…]

Volvo v70 2009

Har bytt egr adapterat den i vida med får &a[…]

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]