Här får du bl.a. Veta hur man byter bromsklossar, gör service samt allmänna mektips. OBS! Du kan inte skriva inlägg...enbart läsa vad moderatorerna skriver/tipsar om.
OBS! Författaren till respektive guide tar inga som helst ansvar för eventuella skador etc. Genom användandet av guiden!

Moderator: Moderatorer

#586741
Har länge hållt på och jämrats med mina dimljus och det finns inte så mycket att hitta om det här på forumet så jag lägger härmed ut en liten snabbguide på vad du exakt behöver för att dina dimljus du eftermonterat ska lysa, detta är gjort på en 97-a.


Först behöver man sätta dit ett par dimljus i spoilern som sagt, men först kapa ut hål för dom som är förmarkerade på insidan, bäst att kapa med dremel sedan sandpapper.

Dimljusreglageknapp uppe bredvid ratten, kontakten som du ska sticka i knappen sitter redan i en plastbit som man pillar loss med en skruvmejsel enklast, den till höger på bilden med gul kontakt bakom är täckbrickan som du ersätter med knapp:
Bild

Sen behöver man ett relä med art nr. 9494424 för 128 kr på Volvo som ska sitta i relähållaren i plats 201 längst upp till vänster, enklast kommer man åt att sätta dit det genom att plocka bort alla relän så man kommer åt men kom ihåg att memorera hur reläerna satt.

Sen behöver man antingen köpa ett relä att sätta i plats 213 längst ner till vänster i relähållaren, fick ett tips av Ketto här på jagrullar som jag tog del av, här har ni en bild på hur man kan göra denna bryggkoppling själv, jag tog några flatstift ett par sladdbitar:
Bild

Så här sitter en sån bryggkoppling i centralen sett nerifrån mattan:Bild

Vips så fungerade dimljusen! =) Bild
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]