Här får du bl.a. Veta hur man byter bromsklossar, gör service samt allmänna mektips. OBS! Du kan inte skriva inlägg...enbart läsa vad moderatorerna skriver/tipsar om.
OBS! Författaren till respektive guide tar inga som helst ansvar för eventuella skador etc. Genom användandet av guiden!

Moderator: Moderatorer

#264916
Har denna tråd i ett annat inlägg men så folk vet rakt av att det finns en förklaring här som fungerar o inte undanhåller nå "hemlisar" . :)
Detta är om du vill ha Halvljuset att lysa även på Helljus!
Du får dock själv mäta fram vilken kabel som e vilken.(kommer inte ihåg färgerna i huve')

Har ju upptäckt att för H4 (3 kablar) är det på tändning en jord o två plusar fram. Men när jag slår på helljuset så vänder den ena plusen o blir jord (= en plus o två jord då).
Har tagit den som vänder till att minus-styra relät jag kopplat in extra med nu!

Relät ska nu kopplas: 30=batteriplus,86=tändningsplus,85=minusen från helljuskabeln, o slutligen 87=förbrukare.(ut till helljuslampan) Då fungerar det!

Ett relä per sida för att "skärma" av rätt om säkringen till dom pajar.( då har man åtminstone ett helljus kvar) p.s. Helljuskabeln är nu alltså inte ihopkopplad till H7:an.Det går ENDAST genom det nya relät!!

Oki,,nu är det möjligt att jag tagit fel på hel o halvljuskablarna från original men så här funkar det i alla fall med endast 2 st relän.Billigare än att blanda in ett tredje som en del tydligen gör oxå!
p.s.(igen)relät är ett vanligt extraljusrelä..

Jag hoppas verkligen att detta hjälper nån stackare som hamnar i denna sits som jag gjorde o körde fast en stund! Till skillnad från X40-klubben som det kostar 300 spänn för att få reda på lite klurisar.(inge illa menat om klubben,,hade bara inte råd med det för en sån här grej)
Tack för mig!!
Köpråd

Hade valt en diesel i din situation, det gjorde ja[…]

Löjliga priser XC70

Priset på XC70 har stora inslag av spekula[…]

Hämtat ut bilen efter byte av bränslepum[…]

Ja"kebabpizza" har troligen rätt du[…]