Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Theo
#563245
re: IamEsse
Har jag svårt att tro. Volvo presenterade sin "Universe Concept" på bilmässan i Shanghai. Detta är en variant av samma bil. Kan knappast presentera samma conceptbil två gånger. Teckningen i TV är dessutom så illa gjord att det är uteslutet att Volvo skulle presentera något som liknar den.
av IamEsse
#565999
Theo skrev:re: IamEsse
Har jag svårt att tro. Volvo presenterade sin "Universe Concept" på bilmässan i Shanghai. Detta är en variant av samma bil. Kan knappast presentera samma conceptbil två gånger. Teckningen i TV är dessutom så illa gjord att det är uteslutet att Volvo skulle presentera något som liknar den.
Dessvärre verkar det som att det var rätt likt: http://www.teknikensvarld.se/nyheter/11 ... /index.xml
Användarvisningsbild
av Theo
#566089
RE: IamEsse
När jag skrev "missfoster" avsåg jag frontpatiet. Resten är en direkt kopia av Universe Concept som Volvo visade upp i Shanghai och det är definitivt inget "missfoster". Tvärtom.
När det gäller de främre delarna har jag inte ändrat åsikt. Om man jämför originalet med TV.s teckningar (tycker jag) att det är väldigt stor skillnad mellan teckning och original. Smak ska man inte diskutera men jag tycker att "Concept You" är väldigt lyckad. Även (RE: Amli) framifrån. Har lite svårt att förstå hur man kan tycka att den fronten är "Brrrr - Horribel!!!. Har en hel del gemensamt mad gamla PV. Bra!!

(när Volvo presenterade Universe Concept kunde man tre dagar senare köpa svenska motortidningar med reportage om och bilder på UC. Betyder att man fått material från Volvo långt innan presentation. Svenska motortidningar, TV, AMS, VB m.fl har lång pressläggning. Om du i nästa nummer av TV (eller någon annan motortidning) får se bilder av CY betyder det att TV fått foton från Volvo för kanske två-tre veckor sedan mot löfte att inte avslöja något. Mycket vanligt. Det som TV kallar "våra källor" kan då vara fotografier dom fått från Volvo. "Våra källor" är då en något märklig benämning och man borde då åtminstone ha ett rätt. Om du läser AMS och VB ser du att dom inte skrivit något om CY (mer än Volvos egna video). Kan möjligen bero på att man håller det löfte man givit till Volvo.)

Om du Iam Esse tittar på dessa fyra videor från You Tube tycker du då att fronten har något gemensamt med TV:s teckning. Tycker du Amli fortfarande att fronten är "Brrr. Horribel!!
En del av de kommentarer man läser i diverse tidningar måste bero på någon form av Volvohat (typ: den fulaste bil som någonsin presenterats). Man kan tycka att bilen är mer eller mindre snygg men ful är den absolut inte!!! Kolla video!!

http://www.youtube.com/user/VolvoCarsNe ... HpOh9mgNr4
http://www.youtube.com/user/VolvoCarsNe ... 4ITwi9lzCU

av IamEsse
#566427
Theo: Beträffande sakfrågan så är det ju samma bil som TV skriver om även om de fick fronten lite fel.

Personligen, och detta är ju så klart en fråga om individuell smak så håller jag med dem som säger att den är väldigt lik A7:an. Detta är emellertid inget fel då detta är en av de få Audi som jag skulle kunna tänka mig att äga (i ett annat liv då, som involverar ett överflöd av pengar). Det enda jag tycker är synd är att man inte efterlikt A7an ännu mer med en sportig och aggressiv front. Jag har väldigt svårt för PV-flörten.
av Amli
#566633
Theo skrev: Även (RE: Amli) framifrån. Har lite svårt att förstå hur man kan tycka att den fronten är "Brrrr - Horribel!!!. Har en hel del gemensamt mad gamla PV. Bra!!

Tycker du Amli fortfarande att fronten är "Brrr. Horribel!!
Ja, jag tycker fortfarande att fronten är horribel. Jag tycker den ser alldeles tillplattad och mesig ut. PV huven går helt bort för min del och förstör den annars så dynamiska och snygga linjeföringen. Det är förstås smaksak och du har din uppfattning och jag har min.
Theo skrev: En del av de kommentarer man läser i diverse tidningar måste bero på någon form av Volvohat (typ: den fulaste bil som någonsin presenterats). Man kan tycka att bilen är mer eller mindre snygg men ful är den absolut inte!!!
Enligt din åsikt, ja. Det kan kännas överdrivet att påstå att det är den fulaste bilen någonsin men om någon tycker den är rent ful är det upp till var och en.

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]

Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]