Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av sweborn
#532967
Ser väl rimligt ut i form av facelift, kanske också kopplat till en introduktion av Sensus i XC90 om de har lite tid på sig med anpassningen nu?

Tycker det är bra att Volvo inte gör större externa facelifts, det tyder på att de vill att bilarna skall hålla långsiktigt i designen vilket i mina ögon gynnar försäljningen på lång sikt även om det på kort sikt kan fresta på tålamodet.
Användarvisningsbild
av Jensen
#533026
Infon vi fick på kursen var att den släpps för försäljning v46, om det sen är en facelift
som den på bilderna så skulle jag bli väldigt besviken då det inte skiljer mycket från nuvarande bil.
Har även svårt att tro att det skulle vara den bilen då det känns som att man likväl kunnat släppa den
redan nu till my12.
Tyvärr så avslöjade man inte mer än att det blir en facelift, inga bilder inga riktig info om vad man
kommer att uppdatera.
Användarvisningsbild
av Theo
#533345
Så här skriver Volvo i sitt nyhetsbrev från 3 januari: "Inför 2011 är vi mycket optimistiska. Vi har en god orderbok. Under året kommer även flera av våra populäraste bilmodeller att uppgraderas och förfinas."

Vi får hoppas att förändringarna på V70 och S80 var "förfiningen" och att "uppgraderingen" gäller XC90 nu i höst.
av Hast
#534332
Jensen skrev:
Hast skrev:
jofr skrev:Fick för mig att jag läste för en tid sedan att en uppgraderad XC90 skall komma i november i år. Inte en ny modell utan ännu en uppgradering. Vet ej hur mycket som ligger bakom det, Volvohandlarna jag pratat med vet inte så mycket. Man kan väl hoppas på det i varje fall. Jag har fått erbjudande om en D5 R-Design och det går att få en del rabatt på nuvarande modell. Man kan ju hoppas att nästa uppgradering innehåller instrumentering från nya XC70 och XC60 samt ev. Four-C och el-baklucka vore lämpligt.
Någon uppdatering utav XC90 blir det inte.
En facelift på XC90:n kommer v46 i år, tanken var att man skulle
haft den klar till man släppte MY12, men man fick istället skjuta detta
ett tag.
Alltså ingen helt ny XC90 utan en lite större Facelift.
Denna info har samtliga säljare som varit på MY12 kursen fått reda på.

Hast
Om man inte sitter på 100% info tycker jag inte att man skall uttala sig så säkert
som du gör.
Sitter på Volvo information. Inte sån skit Aftonbladet får tag på, utan den riktiga dealen.
av Amli
#535079
Och du menar bestämt att XC90 inte kommer att genomgå några förändringar alls?
Användarvisningsbild
av Theo
#535132
Re: Hast

Du sitter inne med någonting du benämner "Volvo information".
Du skulle kanske förklara vad det innebär. Dina uppgifter kommer tydligen i alla fall inte från Aftonbladet.

"Jensen" har varit på något han kallar "säljkurs" hos Volvo. Fram till dess att du talar om varifrån du fått din information så har "Jensen" större trovärdighet. Sitter på Volvo information säger ingenting. Har du någon bekant som jobbar på Volvo eller.....
av ocean24Daut09
#537148
Twilight bronze skulle finnas på XC90 2012 men finns inte med i "Bygg din bil".
Kanske kommer i V46?
av DKSL
#543179
Fortsatt ingen som vet noe nytt om nya XC90? Bilder eller mer info på techspec?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#543273
Till MY12 är det inte något speciellt vad jag har sett. Twilight Bronze metallic och den utökade On Call är väl det som är intressant.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14

Fjållträsk

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]