Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
#739045
V9097 skrev:
StringerBell skrev:
Jag fattar inte. Det där ser ju bara ut som en XC70 på stereoider.
Det rör sig såklart om en mula. Man ser tydligt att spårvidd och axelavstånd är rejält större än på en vanlig XC70. XC90 kommer alltså bli en ordenligt stor bil. I övrigt är det svårt att dra några slutsatser tycker jag.
Det är ju smartare att bygga på höjden, som en SUV gör, istället för att bara göra en gigantisk kombi typ Mercedes R.
av Sharkbait
#739071
StringerBell skrev:
Sharkbait skrev:En del av nya XC90 testas !!



http://www.expressen.se/motor/avslojad- ... olvo-xc90/
Jag fattar inte. Det där ser ju bara ut som en XC70 på stereoider.

XC90 chassi med XC70 kaross ... Volvo försöker vara sneaky sneaky :lol:


StringerBell skrev:
V9097 skrev:
StringerBell skrev:
Jag fattar inte. Det där ser ju bara ut som en XC70 på stereoider.
Det rör sig såklart om en mula. Man ser tydligt att spårvidd och axelavstånd är rejält större än på en vanlig XC70. XC90 kommer alltså bli en ordenligt stor bil. I övrigt är det svårt att dra några slutsatser tycker jag.
Det är ju smartare att bygga på höjden, som en SUV gör, istället för att bara göra en gigantisk kombi typ Mercedes R.
Alltså jag tror inte Volvo kommer göra en stor XC70 utan att man testar/utvecklar XC90 chassit/motor och satte på XC70 kaross i tron att inga hökar från tidningar upptäcker den avvikande XC70..
Användarvisningsbild
av seattlegrunge
#739097
Det är en sk "mula". Inget ovanligt. Står mer om den i länken jag skrev två inlägg upp.
av Sharkbait
#739129
seattlegrunge skrev:Det är en sk "mula". Inget ovanligt. Står mer om den i länken jag skrev två inlägg upp.

Sharkbait skrev:XC90 chassi med XC70 kaross ... Volvo försöker vara sneaky sneaky :lol:


Alltså jag tror inte Volvo kommer göra en stor XC70 utan att man testar/utvecklar XC90 chassit/motor och satte på XC70 kaross i tron att inga hökar från tidningar upptäcker den avvikande XC70..

"Rätt i den bemärkelsen att just denna bilen ser ut som en XC70, men fel då XC90 inte kommer att se ut så här vid lansering, bortsett från vissa detaljer.
Volvo är ute och testar sin nya teknik – SPA-plattformen och förmodligen också någon av de nya VEA-motorerna. Så medan karossen ska få oss att tro att det är en XC70 ruvar det något helt annat, hemligt undertill
."

Som jag skrev tidigare.
av Massabrassan
#757259
Jag förstår att Volvo inte direkt skyndar med nya XC90. Modellen är främst avsedd för USA och där är nuvarande version ännu modern jämfört med många primitiva amerikanska bilar.

Det är nästan konstigt att man saluför den i Sverige dock. Det kan inte säljas många om året. Någon som har en siffra?
av Hertsh
#757296
XC90 ligger på plats 87 i säljstatistiken i Sverige för April 2013. 40st såldes. Det är hittills i år 207 vilket är en nedgång med cirka 30% från förra året.
av perhall
#758706
Håller inte alls med om att Volvon är modern jämfört med de amerikanska konkurrenterna. Tycker XC90 är riktigt omodern efter snart 12 år på marknaden. Dock en bra bil.
PH
av para
#759451
perhall skrev:Håller inte alls med om att Volvon är modern jämfört med de amerikanska konkurrenterna. Tycker XC90 är riktigt omodern efter snart 12 år på marknaden. Dock en bra bil.
PH
12år? Nu är du lite orättvis. Den har inte ens funnits ute 10.5 år än...
av Petzzon
#773802
Undrar vad det kan bli för dragvikt på nya XC90, jag hoppas på minst 2500 kg i alla fall.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14
Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]