Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
#536893
Subaru lyckades ju ta 7:55 med en otrimmad 300hk sedan.... Att vara över en minut sämre med en 400hk liten coupe är bara tragiskt. Antingen är volvon verkligen riktigt jävla dålig eller så har inte föraren kört den banan nära nog ens.

EDIT: Förvisso är ju 7:55 istället sanslöst bra för en produktionsbil, men ni förstår min poäng. En prestandafokuserad prototyp har inte mycket till ursäkt för att få smäll på fingrarna av en sån kärra.
Användarvisningsbild
av ThomasT
#536895
Brainy skrev:Jag ställer mig lite frågande till val av förare. Hade man velat ha en bra tid så borde de väl ha använt en förare som hade erfarenhet av banan?
Jepp, det är prio nr1 på ringen.

.
av viktore
#536941
ThomasT skrev:
Brainy skrev:Jag ställer mig lite frågande till val av förare. Hade man velat ha en bra tid så borde de väl ha använt en förare som hade erfarenhet av banan?
Jepp, det är prio nr1 på ringen.

.
Så vad anser du vara en bra tid med 1 passagerare i bilen, temperatur på 4 grader i luften respektive 0 gradigt väglag samt ett lågt lufttryck?
Jag antar att GT2-RS, GT-R och 599XX alla satt sina pangtider vid samma förhållanden. :roll:
Användarvisningsbild
av ThomasT
#536976
viktore skrev:
ThomasT skrev:
Brainy skrev:Jag ställer mig lite frågande till val av förare. Hade man velat ha en bra tid så borde de väl ha använt en förare som hade erfarenhet av banan?
Jepp, det är prio nr1 på ringen.

.
Så vad anser du vara en bra tid med 1 passagerare i bilen, temperatur på 4 grader i luften respektive 0 gradigt väglag samt ett lågt lufttryck?
Jag antar att GT2-RS, GT-R och 599XX alla satt sina pangtider vid samma förhållanden. :roll:
Jag hade förväntat mig att den skulle hänga av sin 100hk svagare kusin Focus RS, och jag hade faktiskt förväntat mig att den även skulle hängt av hatchback kungen Renault Megane RS250...

Men det mesta hänger på Volvos halvhjärtade besök, där prio tydligen låg på att ta snygga bilder snarare än att prestera något på banan.
av viktore
#536981
ThomasT skrev:
viktore skrev:
Så vad anser du vara en bra tid med 1 passagerare i bilen, temperatur på 4 grader i luften respektive 0 gradigt väglag samt ett lågt lufttryck?
Jag antar att GT2-RS, GT-R och 599XX alla satt sina pangtider vid samma förhållanden. :roll:
Jag hade förväntat mig att den skulle hänga av sin 100hk svagare kusin Focus RS, och jag hade faktiskt förväntat mig att den även skulle hängt av hatchback kungen Renault Megane RS250...

Men det mesta hänger på Volvos halvhjärtade besök, där prio tydligen låg på att ta snygga bilder snarare än att prestera något på banan.
Att den ska hänga av både Focus RS och Megane RS250 ordentligt räknar nog alla med. Men att tro den skulle göra det under rådande väderförhållanden är inte lite naivt. Lägger vi därtill det faktum att Dahlgren inte(?) har tidigare erfarenhet av ringen så är det ju inget som förbättrar de redan dåliga oddsen.
Användarvisningsbild
av Brainy
#537142
Jag håller med om att det är en bra tid under rådande förhållanden, att Dahlgren inte kört banan tidigare är en jättenackdel. Men tiden är ändå ingenting att skryta med! Majoriteten av de som hör tiden kommer inte att veta att föraren aldrig kört banan förut och att det var dimmigt.

Jag har kompisar som kör banan på den där tiden med betydligt sämre bilar...
Ottocast till Volvo

Hej. Har sett en del reklam för Ottocast till[…]

Överhettad passat b5

Ett tillägg: Det är "superviktigt&[…]

EGR kylare 2,0 D

Vill bara tillägga att priset du nämner […]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]