Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av viktore
#444132
ThomasT skrev:
viktore skrev:
crumpets skrev:Det har väl aldrig varit tal om att det skulle göras nåt sådant för att säljas? R-serien dog ju ut eftersom efterfrågan var sval. Lär absolut inte finnas efterfrågan efter denna tingest som ju är ett steg eller två längre än så.

Det här var nog mer bara ett kul projekt för att visa hur en volvo med riktigt riv i skulle se ut.
Vet du hur efterfrågan ser ut egentligen?
Polestar har blivit fullkomligt överrösta med förfrågningar angående denna bilen.

Mig veterligen så har alla som testat bilen prisat den på alla plan, kolla bara vad Topgear gav den för kommentarer..
Till skillnad från R bilarna som inte riktigt höll måttet prestanda och väghållningsmässigt.
I nya Automobil som kommer i butik den 14 sept kan ni läsa ett granskande test, jag hade nog förväntat mig att den skulle vara snabbare...

.
Utveckla gärna!

Har du några tider på minnet?
Användarvisningsbild
av ThomasT
#444142
viktore skrev:
ThomasT skrev:I nya Automobil som kommer i butik den 14 sept kan ni läsa ett granskande test, jag hade nog förväntat mig att den skulle vara snabbare...

.
Utveckla gärna!

Har du några tider på minnet?
0-100 på 5,2
0-200 på 17,1s

Som jämförelse så testade tyska Autobild några chippade Golf R med dygt 300hk.
De presterade 0-100 på typ 4.5-5s och 0-200 på 17-18s


A-testbanan på 56,2s

Mazda 3 MPS 55,5s
BMW 330i 55,8
Focus RS 56,0s
VW Scirocco R 56,4s
Ford Focus ST(225hk?) 56,5s

.
av Arese
#444174
Fräck bil men det ligger nåt i Calle Carlquists ledare också... I korta drag; applicera detta kunnande på en ny bilmodell. Eller bygg en familjebuss.....

Mvh
Arese
av viktore
#444209
ThomasT skrev:
viktore skrev:
ThomasT skrev:I nya Automobil som kommer i butik den 14 sept kan ni läsa ett granskande test, jag hade nog förväntat mig att den skulle vara snabbare...

.
Utveckla gärna!

Har du några tider på minnet?
0-100 på 5,2
0-200 på 17,1s

Som jämförelse så testade tyska Autobild några chippade Golf R med dygt 300hk.
De presterade 0-100 på typ 4.5-5s och 0-200 på 17-18s


A-testbanan på 56,2s

Mazda 3 MPS 55,5s
BMW 330i 55,8
Focus RS 56,0s
VW Scirocco R 56,4s
Ford Focus ST(225hk?) 56,5s

.
Ja accelerationstiderna var ju ingen höjdare direkt. Polestar har ju sagt att man nått 0-100 på 4.6s med lugn start/växling. Vid full attack säger man att den ska klara det på 4.1s.

Och bantiden får en ju att undra om det ligger en hund begraven någonstans. Har en ålderdomlig släkting till automobils redaktör kört bilen?? Sämre tid än en 330 :-(O)

Går stick i stäv med omdömmet från alla andra som kört bilen - mig veterligen!
Användarvisningsbild
av ThomasT
#445707
JE Jr skrev:Kikade bara lite snabbt i tidningshyllan, men det verkade som bakhjulsdriften lagt av, var det under hela testet, eller bara under något moment?
Det var bara sista rundan när Calle Carlquist skulle köra konbanan.


.
Användarvisningsbild
av ThomasT
#458604
Volvo/Polestar var på Nurburgring förra helgen med C30'in och testade. Detta kan betyda att det testas inför produktion...

.
Användarvisningsbild
av Funk
#458621
ThomasT skrev:Volvo/Polestar var på Nurburgring förra helgen med C30'in och testade. Detta kan betyda att det testas inför produktion...

.
Risken är nog tyvärr absolut obefintlig....


/Thomas

PS. The Stig körde den i början på oktober, vi får se hur det gick under nästa säsong av TopGear.
Associationsleken, är ni med? ;-P

Fireline (Fisklina)

Fyllt tanken på Ingo som har nedsatt pris i […]

Bilen går normalt annars? Du får g&ari[…]

Då blev luftfiltret bytt och det gamla tv&au[…]