Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#196062
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08 ... /index.xml

Tror ni att den kommer?

Bild
Bild

Ingen storlastare när taklinjen sluttar, men fint med 7 platser, kanske är en 90 (XC90 utan XC) :roll:

Snett framifrån ser den ut som en Ford Galaxy, eller en minibuss men den är inte så hög.?

Motordelen är för kort tycker jag, den bör vara längre på en sån stor bil

/Kalle
Användarvisningsbild
av Funk
#196132
Jag har i alla fall inte hört ett sus från andra håll än just den tidningen...
En stor tung bil ligger nog inte rätt i tiden för Volvo just.

/Thomas
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#196145
Funk skrev:Jag har i alla fall inte hört ett sus från andra håll än just den tidningen...
En stor tung bil ligger nog inte rätt i tiden för Volvo just.

/Thomas
Men man släpper väl XC60 nu frammåt hösten och den är ju verkligen en stor och tung bil utan så mycket innerutrymme.

V100 borde ju både vara större innuti och dessutom kunna gå snålare då den inte är så hög som XC60 och XC90.

Kompakta småbilar med bra innerutrymme verkar ju inte vara Volvel melodi, kanske ändå när C30 ska kommma med 4 dörrar.
Användarvisningsbild
av Funk
#196196
Men man släpper väl XC60 nu frammåt hösten och den är ju verkligen en stor och tung bil utan så mycket innerutrymme.
Den väger ca 25kg mer än jämförbara XC70II, men mer viktigt runt 200kg mindre än den 5-sitsiga XC90 den egentligen är tänkt konkurrera med.

/Thomas
Användarvisningsbild
av vetten
#196295
Hoppas verkligen vi slipper ytterligare en ful amerikainspirerad Volvo :roll:
Användarvisningsbild
av Henke850
#196387
Vilket missfoster. Påminner lite om Audi i fronten fast fulare. Det här är väl Volvos variant av Mercedes R-klass. Stor lyxbuss.
av DDD
#196903
"Volvo är sedan länge förknippat med kombibilar, eller herrgårdsvagnar som företaget förr titulerade sina fyrkantiga familjebilar. Duett, Amazon kombi, 145, 245/265, 740, 940, 960/V90 och 850 var alla av de riktiga virket. Om ett par år kan den gamla beteckningen äntligen få sin rätta innebörd eftersom en kombi modell större håller på att ta form hos utvecklingsavdelningen på Hisingen."

"V100 utvecklas för AWD-Haldexdrivning, men basversionerna blir enbart framhjusldrivna,"

Oh nej! inte en till. :)


MVH
Användarvisningsbild
av Vix
#491100
Fy satan vad ful! Halva bilen ser ju från sidan ut som en missbildad SAAB 95 från 60-70 nångån... och för att inte tala om framifrån, som en uppsvälld bärfis på bacondiet... nä, är det detta som blir "det fullständiga sveket", Volvo?
Har ogillat alla "nya" volvomodeller från och med V70 , men så kom nu den något snyggare V60 och en liten ljusning sågs men det blir värre igen alltså...Blä.

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]