Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

#1299381
stevvee skrev: sön 03 feb 2019, 10:21 Vad jag sett finns det ingen El-bil för vanligt folk. Antingen är det små bilar eller miljon teslor..... model 3 är fortfarande liten och inget jag skulle lägga 600+ k för


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Håller med.
#1299385
Förstår det, men det är väldigt många som inte behöver V70/90-storlekar på sina bilar, som även de är vanligt folk.
Den Leaf 2018 jag har har större lastutrymme än en V40. Kia E-niro har skapligt stort för att vara i mellanklassbil.
E-NV200 EVALIA är en familjebuss... den är rätt stor.
Hyundai Kona har mindre lastutrymme än Kian, men har rätt bra utrymme i bilen... testkörde den nån timme i helgen.

E-golfen är som en vanlig golf.. många som tycker det funkar bra.

Sen håller jag helt med om att det ännu inte finns bra elbilar i lite större storlek som inte kostar som en Tesla.
#1299388
Inte att förglömma. Det är bara Tesla som har möjlighet att till nöds dra släpvagn. Åtminstone för tillfället. Och det är många som har behov av det. Då blir det laddhybrid, och de är inte billiga.
#1299408
joel80 skrev: fre 15 feb 2019, 10:50 Förstår det, men det är väldigt många som inte behöver V70/90-storlekar på sina bilar, som även de är vanligt folk.
Den Leaf 2018 jag har har större lastutrymme än en V40. Kia E-niro har skapligt stort för att vara i mellanklassbil.
E-NV200 EVALIA är en familjebuss... den är rätt stor.
Hyundai Kona har mindre lastutrymme än Kian, men har rätt bra utrymme i bilen... testkörde den nån timme i helgen.

E-golfen är som en vanlig golf.. många som tycker det funkar bra.

Sen håller jag helt med om att det ännu inte finns bra elbilar i lite större storlek som inte kostar som en Tesla.
Kia e-niros bagage är skitliten.. får plats typ 2 ICA-kassar och sedan är den full..
#1299514
joel80 skrev: fre 15 feb 2019, 23:33 Håller inte med.. Måste vara enorma Ica-kassar du kör.
8st bananlådor utan att fälla sätet är rätt bra:
Det var bra, men det är inte så ofta man (jag) kastar ur lastgolvet i bilen.
Värre blir det om man är på bortaplan och ska frakta hem något. Ska man surra fast lastgolvet på taket då...? :-)
#1299517
Käbbel. Antingen gillar man en bil eller så gillar man den inte. Det duger som argument. Gillar man sin bil kan man stå ut med ganska många nackdelar. Det gäller ju att kunna erkänna för sig själv att så är fallet. Gillar man den inte så räcker ju det som argument.
#1299582
fjohan82 skrev:
joel80 skrev: fre 15 feb 2019, 23:33 Håller inte med.. Måste vara enorma Ica-kassar du kör.
8st bananlådor utan att fälla sätet är rätt bra:
Det var bra, men det är inte så ofta man (jag) kastar ur lastgolvet i bilen.
Värre blir det om man är på bortaplan och ska frakta hem något. Ska man surra fast lastgolvet på taket då...? :-)
Gissar att du får in en låda mindre med lastgolvet kvar.. Fortfarande med än 2 Ica-kassar. ;)
#1299587
@joel80, Jag tycker utrymmet ser större ut än i min V40. ;-) Så skall jag ha med så mycket får jag nog allt koppla på släpet. :-)

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]