Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1286296
Läste ett reportage i nedanstående länk att svenskar tydligen har blivit "Golf-tokiga"...

En bit ner i texten står följande: "Volvo verkar förstås vara medvetna om utvecklingen att de har tappat i försäljning till privatpersoner, och under våren 2019 kommer märket att presentera nya Volvo V40, en oerhört viktig modell för att nå privatköpare."

Vad vet vi hittills om denna nya V40?
Ska den presenteras till våren borde den ju vara ute och rulla som testbil i någon form, mer eller mindre maskerad...

https://www.bytbil.com/nyheter/har-sven ... kiga-14577
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1286857
Ja. Visst är det tyst. Kommer det bli linjer från concept 40.2?
Användarvisningsbild
av V9097
#1286986
Jag läste på swedespeed att nuvarande V40 ska sluta produceras i februari pga att kontraktet med Ford löper ut. Någon som kan bekräfta eller dementera detta?
av NightlyVega
#1287668
jag är också nyfiken på en eventuell "ny v40", läste samma sak på swedespeed angående ford-kontraktet.

har en leasing som löper ut i februari och hade gärna vela veta om de kommer en ny v40 inom snar framtid eller ej, dock sa min säljare att volvo inte säger ett knyst och han tror inte att det blir någon ny v40...
så är det någon här som vet något mer, skriv här eller skicka PM!
Användarvisningsbild
av V9097
#1293041
Nu såg jag i konfiguratorn att V40 inte längre går att beställa från fabrik.

XC40 är ju en succé av stora mått, men det känns ändå som att 40-serien åter hamnat i kläm. En kommande SUV-kupé, javisst, men det kanske behövs något som kan konkurrera med Golf, 1-serie, A3, A-klass etc.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1293059
Vi ska ju inte glömma att V40 i sig har varit en succé. Tror fasen att det är sjunkande försäljning, den är ju äldst i programmet. Men en coupé-SUV... :sick:
Tycker det vore synd om V40 försvann för den behövs. Vet inte hur Lex Kexchoklad tänker här, men de vet ju alltid bättre.
Att kunder gått över till XC40 kan ju bero på att man först köpte en V40 i yngre år som singel eller med lägre inkomst. För man byter inte till en XC40 om man inte har råd för den är rejält mkt dyrare.
Användarvisningsbild
av V9097
#1293108
Dazed79 skrev:Den Volvo interna konfiguratorn? Byggdinvolvo.volvocars.se fungerar normalt
Ja konfiguratorn fungerar normalt, men denna text finns

"Volvo V40 är inte längre möjlig att beställa från fabrik. Det går fortfarande att använda Bygg Din Volvo för att specificera din bil enligt önskemål, men kontakta din Volvohandlare för information om vilka nya bilar som faktiskt finns i lager, och vilka specifikationer som är tillgängliga. "
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]