Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1287589
Förra gen S60CC måste ju ha sålt vansinnigt uselt. Jag tror att jag sett totalt 10st sedan lanseringen.
Användarvisningsbild
av V9097
#1287602
grillchips skrev:Förra gen S60CC måste ju ha sålt vansinnigt uselt. Jag tror att jag sett totalt 10st sedan lanseringen.
Sen lansering har det sålts 5025st S60CC, medan V60CC (gen 1) har sålts i drygt 56.000 exemplar.

Jag tvivlar på att en ny S60CC kommer, men man kan aldrig vara helt säker :-)
Användarvisningsbild
av grillchips
#1287609
@V9097, ja, som sagt.. Har väldigt svårt att tro det är någon bil för Volvo att satsa på, iallafall inte för den svenska marknaden. Man kan säkert peta in det lilla segmentet till XC40 istället.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1289694
Blev omkörd av en ny vit S60 idag vid 16-tiden norr om Ödeshög på E4, riktning Stockholm.
Den var riktigt snygg även irl! :-)
UEM697 hette den och verkar tillhöra AVD 91924, PV17 på Volvo i Göteborg.
Enligt bilregistret har den en hybridmotor med 310kW...
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1289697
valln skrev:Volvo har väl sagt att alla bilar som lanseras 2019 eller senare kommer att bestyckas med en elmotor i någon form, kommer det att gälla S60?
Det känns som om Volvo behöver lansera bilar som får bonus i det nya skattesystemet...
Man har sagt att alla Volvo efter 2019 kommer vara elektrifierad i någon utsträckning. Nästa generation dieselmotorer (som lanseras nu till våren) har mildhybridlösning d.v.s. kombinerad startmotor/generator som kan hjälpa till vid t.ex. igångsättning.
Otroligt många har tolkat uttalandet som om Volvo bara ska göra elbilar/hybrider vilket alltså inte är fallet.
Hybriderna får bonus.
av joysam
#1289699
Volvo sade att alla bilar som lanseras från och med 2019 ska vara utrustade med en elmotor, inte att alla bilar som byggs från 2019 och framåt ska vara elektrifierade.

https://www.media.volvocars.com/se/sv-s ... ellprogram




V60 D4 MY2019
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1289705
Japp. O allt "nytt" är redan lanserat och är ju därför undantaget från detta. Finns knappt nåt nytt i pipen som vi vanliga dödliga vet om?
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1289710
Det skulle ju vara just VEA generation 3 med mildhybrid som fattas...
av Kermit75
#1289744
Ta tex Fuskwagens mildhybridsystem är inte mycket att hänga i granen...

"Eldriften assisterar förbränningsmotorn och ska enligt Volkswagen kunna kapa bränsleförbrukningen med upp till 0,03 liter per mil – alltså tre centiliter. Det kan låta som lite men tillräckligt för att ingå i det som kallas för ”elektrifiering” i tillverkarnas pressmeddelanden – även Volkswagens"

https://teknikensvarld.se/volkswagens-n ... lf-622804/
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]