Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1408637
mikebike skrev:Rimligen borde 12V batteriet laddas både under färd och när bilen är ansluten till nätet.
Ja det vore ju dumt om det inte var så. Men det hade varit kul om något verkligen var säker på det ;-)
Användarvisningsbild
av chrille300
#1410227
Lövet skrev:
mikebike skrev:Rimligen borde 12V batteriet laddas både under färd och när bilen är ansluten till nätet.
Ja det vore ju dumt om det inte var så. Men det hade varit kul om något verkligen var säker på det ;-)
Finns ett sätt att ladda batteriet under färd, man väljer en pedal läge. Då kör man enbart med gaspedalen och bromsar gör man att släppa pedalen och då ska den ladda upp batteriet under färd. Testade det när jag var och provade Polestar 2 så ja det finns. :-)
av mikebike
#1410236
chrille300 skrev: lör 31 okt 2020, 18:30
Lövet skrev:
mikebike skrev:Rimligen borde 12V batteriet laddas både under färd och när bilen är ansluten till nätet.
Ja det vore ju dumt om det inte var så. Men det hade varit kul om något verkligen var säker på det ;-)
Finns ett sätt att ladda batteriet under färd, man väljer en pedal läge. Då kör man enbart med gaspedalen och bromsar gör man att släppa pedalen och då ska den ladda upp batteriet under färd. Testade det när jag var och provade Polestar 2 så ja det finns. :-)
Vad har detta med frågeställningen att göra?
av Lövet
#1410260
mikebike skrev:Vad har detta med frågeställningen att göra?
Ingenting. Dessutom regenererar bilen alltid, oavsett läge. Första delen av pedaltrycket på bromsen är inte mekanisk utan elektrisk. Detta oavsett valt körläge.
Användarvisningsbild
av joel80
#1420323
Någon som hört något kring uppgraderingar/förändringar för MY22 för Polestar 2? Hörde rykten för flera månader sen att man skulle få en effektivare uppvärmning som kunde påverka räckvidden lite positivt, speciellt vintertid. Men nu hittar jag inget alls kring det.

borde väl börja hända något snart med tanke på att det man beställer om nån månad eller två borde bli just MY22?

Skickat från min SM-G988B via Tapatalk

av mikebike
#1420414
joel80 skrev: sön 27 dec 2020, 21:57 Någon som hört något kring uppgraderingar/förändringar för MY22 för Polestar 2? Hörde rykten för flera månader sen att man skulle få en effektivare uppvärmning som kunde påverka räckvidden lite positivt, speciellt vintertid. Men nu hittar jag inget alls kring det.

borde väl börja hända något snart med tanke på att det man beställer om nån månad eller två borde bli just MY22?

Skickat från min SM-G988B via Tapatalk
Det sägs att Polestar 2 skall få värmepump (något jag trodde de redan hade), och så skall den få fungerande mediasystem och app. ;-)
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1421005
När kommer de billigare varianterna av Polestar 2?
Användarvisningsbild
av SebSE
#1425269
ThomasT skrev: tor 31 dec 2020, 13:32 När kommer de billigare varianterna av Polestar 2?
De klarar ju inte ens av att bygga en Polestar 2 som fungerar just nu. Så det kommer nog dröja med "billiga" varianter.

Kinavolvo ser ju sig som en premiumleverantör så räkna inte med att de kommer ha nån variant för under 600.000 (Det skulle ju vara puckat då de ändå säljer allt som görs just nu. Trots de enorma kvalitetsproblemen. Just nu lär det vara mindre strul att köpa en Dacia ;) )
Användarvisningsbild
av joel80
#1426289
Det är på g en billigare P2. Dom fimpar en motor och kör endast FWD. Troligen minskar man även på många features som ingår i nuvarande också, t.ex panoramataket. Killen i videon spekulerar i om den har mindre batteri då den ska vara 100-150k billigare än nuvarande.



Kom en nyhet häromdagen också att deras nya uppdatering av mjukvara som nu är i nya bilarna och rullas ut till tidigare sålda under februari ger bättre räckvidd samt snabbare laddning. Upp till 50km extra tydligen då man minskar den (jättestora) buffert man hade efter att bilen visade 0km kvar. I tester har folk kunna köra 70km efter att bilen visar tomt. Man ska ha minska det till 20km.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]