Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1204655
drbrain skrev:


Ren elbil?
"No smoke and mirrors"

Skulle verkligen kunna vara ren elbil! Kul isåfall! Som nån skrev ovan om att den ville slippa hybrid-krafset. Jag är också inne på det och vill inte ha en tråkig förbränningsmotor att släpa runt på! ;)

Hoppas mestmotor har fel i att det skulle bli en hybrid.
av Schmoyoho
#1204692
Vi får hoppas att de gör en No. 2 också, med el- och förbränningsmotor :roll: Jag som dinosaurie vill ju fortfarande, innerst inne, hoppas på 6- eller 8-cyl men hade nog inte tackat nej till en 600 hk-elbil heller.
Användarvisningsbild
av joel80
#1204703
Undrar var dom hamnar i pris.. Finns väl lite risk att man med diverse tillbehör kan lyckas ta sig över $100 000-strecket.. :/
Typ 800-900k kr i Sverige känns inte omöjligt.. Eller är jag för negativ nu?
av Joffapoffa
#1204723
Skulle gissa att 8-900 är i underkant. En fullkittad S90 T8 går loss på iaf 800k. Dessutom ligger tyskarnas prestandaåk lätt runt miljonen om du ska ha ut den typ av prestanda det ryktas om.
Användarvisningsbild
av chrisrolex
#1204736
Inte långt kvar nu.

Jag tror detta är bara en konceptbil. Främsta anledningen är den riktning Polestar har tagit (uppköpta av Volvo, separat bilmärke inriktat på prestanda och enbart el) har skett under väldigt kort tid för att utveckla en färdig bilmodell redo för produktion.

Jag spekulerar att Polestar vill visa upp vad de kan prestera mot de andra in-house konkurrenterna (Audi Sport, BMW M och Mercedes AMG).
av Calva14
#1204742
chrisrolex skrev:Inte långt kvar nu.

Jag tror detta är bara en konceptbil. Främsta anledningen är den riktning Polestar har tagit (uppköpta av Volvo, separat bilmärke inriktat på prestanda och enbart el) har skett under väldigt kort tid för att utveckla en färdig bilmodell redo för produktion.

Jag spekulerar att Polestar vill visa upp vad de kan prestera mot de andra in-house konkurrenterna (Audi Sport, BMW M och Mercedes AMG).
Fast det kan ju vara concept som de visade för några år sen och som nu är redo, låt oss hoppas i alla fall.
av Schmoyoho
#1204820
Kan inte tänka mig att man skulle orka hype:a upp en konceptbil, finns ju ingen anledning. I sådana fall kan man ju försöka skapa rubriker efter man visat upp bilen, som man gjorde med 500 hk-konceptbilen för några år sen.
av V60D5AWDPolestar
#1204828
Calva14 skrev:
chrisrolex skrev:Inte långt kvar nu.

Jag tror detta är bara en konceptbil. Främsta anledningen är den riktning Polestar har tagit (uppköpta av Volvo, separat bilmärke inriktat på prestanda och enbart el) har skett under väldigt kort tid för att utveckla en färdig bilmodell redo för produktion.

Jag spekulerar att Polestar vill visa upp vad de kan prestera mot de andra in-house konkurrenterna (Audi Sport, BMW M och Mercedes AMG).
Fast det kan ju vara concept som de visade för några år sen och som nu är redo, låt oss hoppas i alla fall.
Bilen är ju i grund och botten en Volvo, och det är ju möjligt att den först vart tänkt att släppas som en Volvo. Sedan kanske man insåg
att Volvo och sportvagnar inta är synonymt, så den fick heta Polestar. Undrar var tillverkning kommer att ske?
Användarvisningsbild
av V9097
#1204835
Jag misstänker starkt att det rör sig om en plug-in. Kollar man noga i filmen som släpptes innan helgen ser det ut som två olika "tankluckor", en på en slät plåtyta och en som har ett skarpt veck genom sig.

Min personliga tro är att det rör sig om ett koncept. Annars hade vi sett spionbilder vid det här laget. Likaså brukar ryktet sprida sig var en modell ska tillverkas.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 40

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]

Låter inget kul tur att det löste sig! […]