Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1337750
Frugan undrade vad i hel**** det var för idiot jag kollade på. -har han sett en bil innan? :-D
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1339133
Nu är svenska priset för Volvokoncernens elbil Polestar 2 släppt
Introduktionsmodellen med batteri på 78 kWh kostar 659 000 kronor.
Leveranserna startar i maj nästa år.


Inte heller detta verkar bli "folk-el-bilen"...

https://www.bytbil.com/nyheter/priset-k ... esla-20914
Användarvisningsbild
av Derank
#1339161
nä, var nog ingen som räknat med det heller, och för 660k finns det bra många andra märken och modeller som går före i min värld iaf. men då r jag inte heller någon elbilskille direkt, föredrar fortfarande bensin/diesel
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1339196
Jag är helt inne på el, men är i behov av större bil än Polestar 2. Annars hade jag varit spekulant på en med startpriset 39.000 euro..

Borde landa på ca 450.000 minus 60.000 kr.

Det tycker jag börjar närma sig prisvärt..

VW id3 med 30 mils räckvidd tror jag ligger på 400.000 och då är Polestar betydligt lyxigare av det jag sett dessa två bilar..
Användarvisningsbild
av Derank
#1339199
det enda som ser vettigt ut idag är ju Tesla, E-tron och EQT, där jag föredrar E-tron och EQTn då jag gillar det vanliga utssendet men priset är ju helt åt skogen. Men här uppe går det inte att sälja elbilar iaf, står en drös hos bilmäklarna runt om, man kanske skulle köpt denna bara för att

https://www.blocket.se/vasternorrland/T ... m?ca=4&w=1
Användarvisningsbild
av joel80
#1339268
Derank skrev:nä, var nog ingen som räknat med det heller, och för 660k finns det bra många andra märken och modeller som går före i min värld iaf. men då r jag inte heller någon elbilskille direkt, föredrar fortfarande bensin/diesel
660k är lite för mycket för många av oss. Även om det blir 600k efter premien..
Men kollar vi på andra nyare Volvos har dom ju börjat kring de priserna första året för att sen komma ner lite till nästa årsmodell. Jag hoppas på det.

Däremot tycker jag inte riktigt man kan jämföra den med Model 3.. Känns som att man får bra mycket mer bil om man köper en Polestar... Och ordentlig dragvikt också.


Undrar vad dom kommer släppa XC40 för... Den ska presenteras om drygt 2 veckor.
av para
#1339273
Blir också mycket intressant att se vilken laddlösning Polestar2 får. Tesla har en enorm fördel där.
Hoppas dom köper in sig i Ionity eller kanske Cirkel-Ks nya nätverk av snabbladdare. Jag vill inte åka runt med 20olika kort och taggar för att kunna ladda.
Förmånsvärdet blir också intressant. 3800kr ligger en Model3 LR awd på så det borde ju bli däromkring.
Användarvisningsbild
av joel80
#1339361
Köper in sig? Dom har CCS så du kan ladda på alla sånna snabb och supersnabbladdare.
Som det är nu behöver man om man ofta kör långt 3-4 kort eller taggar, alternativt ett par appar, där att täcka in så att man klarar sig fint. Blir nog bättre... Man har börjat snacka om att "roamingavgifterna ska slopas eller kraftigt minskas, så att man kan ha antingen tredjepartskort som funkar på massa olika laddare (finns redan idag, men hos vissa kostar det mkt mer än om du har det specifika kortet.)
av para
#1339381
Med köpa in sig menar jag att man kan ladda helt utan kort eller app. Att det blir en tesla-lösning typ.
Hörde också rykte om ett Polestar-kort. Förmodligen då ett roaming-kort som ska funka hos alla större operatörer.
av filippb
#1339697
Det vore riktigt snyggt om P2 själv kunde prata med olika laddoperatörer, tror det var så med EQC och Ionity.

Ett Polestar kort låter ju märkligt med tanke på att de tom försöker ersätta nyckeln med telefonen - då tänker jag att det vore mer logiskt om telefonen med sitt NFC kunde agera ett sådant kort men det låter också lite omständligt.

@para var har du hört dessa rykten?

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 40

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen