Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1407289
Samma här i Nacka, ser dessa till och från.
Har byggt en, landade på 792.000:- innan avdraget på 60' för klimatbonusen vilket känns i överkant för en bil av denna storleken.
Dessutom har jag läst att räckvidden på 44 mil inte är den uppgivna. Jag vill inte komma under denna sträcka för den pengen som bilen kostar.
Plus dock för att dragkrok finns och att bakluckan är av halvkombi-typ.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1407397
grillchips skrev: tor 15 okt 2020, 11:28 Ser många P2 här i Vallentuna numera, vet var 3st av dessa bor, resten har jag inte lokaliserat hemvisten vid. Snyggare IRL än på bild men äga en själv? Gud nej.
Med tanke på alla barnsjukdomar är det verkligen inte läge köpa en polestar. De fösta teslorna var inte så praktiska men nu börjar de bli riktigt bra. Tesla (och koreanerna) ligger ju 5-10 år före alla andra.

De Europeiska märkena verkar ha varit för snabba till marknaden och har enorma kvalitetsproblem. Se bara denna om Etron för lite underhållning:


KinaPolestar2 verkar ju i princip samtliga haverera och man ser i olika forum om folk som får vänta månader påp bilen så den måste till GBG för lagning.
av Lövet
#1407403
SebSE skrev:De Europeiska märkena verkar ha varit för snabba till marknaden och har enorma kvalitetsproblem. Se bara denna om Etron för lite underhållning:
1) Allmänt känt att de backspeglarna är värdelösa. Ingen köper dem heller längre. Tillval för 18.000kr.
2) Inga elbilar har 2st ladduttag som standard
3) Takluckan borde han få fixat, men sammantaget med 1-2 verkar hans italienska verkstad och återförsäljare vara det största problemet...
Användarvisningsbild
av grillchips
#1407434
@SebSE, jag har inte läst runt på forumen utan enbart läst en del artiklar om folk som haft problem (bland annat den stora återkallelsen), tolkade det ändå som att Polestar hanterade det snyggt. Största problemet för mig är att jag tycker den är skitful i kombination med priset. Interiören har några snygga detaljer men fortfarande för mycket Volvo för att jag ska bli blown away. Med det sagt, så skulle jag kunna överväga en bil med en "lagom" snygg interiör men då är det väldigt mycket annat som ska klaffa. Dum jämförelse men ändå: Audi RS6 på C7-plattformen har en ganska trött interiör men otroligt vass exteriör, sen motorljudet på det då. Jobbig prisbild men en beggad i dagsläget är vansinnigt mycket nytta-med-nöje för pengarna sålänge man slipper verkstadsbesök eller tjyvingar. :D

Nä, jag hade alla dagar i veckan tagit en Honda E framför Polestar 2 (även framför Polestar 1), problemet är storleken och avsaknad av dragkrok.
Däremot ser jag det som högst nödvändigt att även europeiska märken sätter igång, bättre sent än aldrig men vågar tro att de kommer kunna bidra med mycket.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1407438
Teslas kvalité är ju ju känd för att ligga på klassisk amerikansk nivå. Alltså en bra bit under europeisk.

Dålig passform på kaross, dålig lack, plastig interiör med mera...

Jag gillar p2 skarpt, men tyvärr är den lite för liten, men jag väntar spänt på P3 och xc90 lll..

Kollade lite på Audi, men de verkar har problem med en hel del saker. Deras app är tydligen riktigt dålig, även om VW-gruppen köpt upp Volvo On call..
av Lövet
#1407446
Ilduce77 skrev:Deras app är tydligen riktigt dålig, även om VW-gruppen köpt upp Volvo On call..
Den gör jobbet och funkar varje gång numera. Däremot kan den upplevas seg när den ska kommunicera med bilen. Tar 20s att få svar när man låser osv. Annars vet jag inte vad den skulle anses dålig på som On Call är så mycket bättre på?
av Lövet
#1407709
Vojje skrev:här kommer mer...

Det går inte förneka hans varningslampor men stora delar handlar verkligen om att han, och hans återförsäljare inte förstår bilen. Exempelvis så utgår han från att 12v är fulladdat bara för att högvoltsbatteriet är fulladdat - så är det helt enkelt inte. Sen måste jag be om ursäkt till alla italienare, tydligen är hans inkompetenta ÅF fransk, inte italiensk ;-) Att hans varningar försvinner efter 1h körning indikerar just det, hans 12v batteri var inte laddat. Resten av videon är dåliga killgissningar vad hans problem beror på förutom takluckan som är ett faktiskt fel.

Ja, jag har en etron om det inte framgått tidigare ;-) Det finns 8st e-trons på mitt jobb, ingen av dem har hans problem men så var vi inte korkade nog att beställa de där speglarna heller. Däremot har vi en del fel absolut. En kollegas farthållare funkar inte och jag har fått varningslampor också. Alla försvunnit efter omstart dock och det har inte återkommit.
av Lövet
#1407727
Vojje skrev: lör 17 okt 2020, 18:58 och hur ska han ladda 12V batteriet...?
antingen genom att köra bilen eller använda en 12v batteriladdare
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 40

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]