Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1426903
Då får vi vänta och se, alltid kul med polestar/volvonyheter. Dock känns allt uppskjutet pga pandemin.
Användarvisningsbild
av V9097
#1426964
Det kanske börjar bli dags med en egen forumdel för Polestar 2, eller vad tycker ni?

Jag kan byta tjänstebil om ett år om jag vill. Den tvåhjulsdrivna Polestar 2 kan vara av intresse, beror förstås på hur tjänstebilsreglerna utvecklas. Känns som regeringen försämrar vilkoren varje halvår.
Användarvisningsbild
av joel80
#1427007
Ja absolut. Jag har börjat begära in offerter från leasingbolag. Vill inte köra operationell leasing utan finansiell och då kan man inte köra direkt med Polestar tydligen).

Går allt som jag vill kör jag en P2 till i sommar. Vi får se.. :)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1429769
Vore trevligt om Polestar iaf kunde ha EN vacker modell i produktion. ;-)
Hoppas inte Geely har grävt ner biltypen helt, utan att man kan drömma om ytterligare en ny p1800 i "Volvos" modellserie i framtiden! (Concept coupe kan ju vara något av det bättre som volvo någonsin visat)
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1430061
SebSE skrev: lör 23 jan 2021, 17:52
ThomasT skrev: tor 31 dec 2020, 13:32 När kommer de billigare varianterna av Polestar 2?
De klarar ju inte ens av att bygga en Polestar 2 som fungerar just nu. Så det kommer nog dröja med "billiga" varianter.

Kinavolvo ser ju sig som en premiumleverantör så räkna inte med att de kommer ha nån variant för under 600.000 (Det skulle ju vara puckat då de ändå säljer allt som görs just nu. Trots de enorma kvalitetsproblemen. Just nu lär det vara mindre strul att köpa en Dacia ;) )
Ja, det är en del strul, men det är ljusår kvar till problemen med ID3.. Klen tröst för ägarna kanske.. 😁

ID3 kan ha 10 procent kvar på batteriet, när man ställer den för natten. När man sedan hoppar in i den dagen efter en kall natt, så har har den trillat ner till 8 procent och då dyker en sköldpadda upp i displayen och bilen går bara att köra i 7 km/h... Gångfart är inte speciellt snabbt när man kör bil.. 😁

Billig polestar 2 är bekräftad.. Den skulle väl landa på ca 550.000 kr..
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1430064
W.A.P.E. skrev: sön 14 feb 2021, 13:34 Vore trevligt om Polestar iaf kunde ha EN vacker modell i produktion. ;-)
Hoppas inte Geely har grävt ner biltypen helt, utan att man kan drömma om ytterligare en ny p1800 i "Volvos" modellserie i framtiden! (Concept coupe kan ju vara något av det bättre som volvo någonsin visat)
Jag tycker polestar 2 är riktigt snygg...

Är dock lite nervös för hur 3an kommer se ut och storlek på den.. 2an är tyvärr lite liten med två barn och all packning som ska med..

Sen är jag såld på laddhastigheten på audi e-tron och hoppas innerligt att volvo/polestar fått ordning på sina laddhastigheter..

En polestar och Volvo som ligger på 70-90 kw i snitt känns lite daterad jämfört med en audi e-tron, som ligger på 130-140 kw i snitt...
av Lövet
#1430071
Väldigt bra test på Automotorsport nu tillgängligt på YouTube. Ingen Polestar med dock, istället xc40p8. Den får tyvärr dålig kritik.

Man kan från testet konstatera att maxeffekt på laddning är rätt ointressant, det är snitteffekt som har betydelse. Där är etron och Taycan bäst, bättre än Tesla som har högre maxeffekt. Ett litet tag.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1430089
@ilduce77
Billig polestar 2 är bekräftad.. Den skulle väl landa på ca 550.000 kr..
[/quote]

Vaa, bekräftad var då?
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
Nytt avgasrör B234F

Nu står 745-an på bockar igen. Dags f&[…]

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]