Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av oykkh
#1301867
Priserna är enligt tysk moms läste jag i deras press realeas. Ngn som vet när den kommer med care by volvo. Det pratade dom om mycket i början av eventet.. om man beställer nu? Kan man då välja 39.000euro modellen sen? Alltså välja att ha kvar sin kö plats? Vad är det för batteripaket och räckvidd på den modellen?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1301888
Ingen deposition än, men den ser rätt frän ut 😊

Blir fundersam ang effekten dock. Går ju inte att bara lägga ihop 150kw/330nm x2 = 300kw/660nm. Så räknas inte effekten på t.ex Tesla. Model 3 Long Range awd har ca 150kw på ena motorn och ca 190kw på den andra men har ändå ”bara” ca 350hk kombinerat istället för 460hk+ om man räknar ihop båda.
av Lockis
#1301908
oykkh skrev: ons 27 feb 2019, 20:07 om man beställer nu? Kan man då välja 39.000euro modellen sen? Alltså välja att ha kvar sin kö plats? Vad är det för batteripaket och räckvidd på den modellen?
Skulle tro nej.
39k modellen lär inte börja byggas innan dem som förbokat sin 60k modell har fått sina byggda.
När det händer är förmodligen produktionen uppe i nivåer som gör att du inte behöver vänta 2år på din bil. (med byggtid och lev från kina så kanske man har 6-9 månaders leveranstid?)
Användarvisningsbild
av joel80
#1301932

stevvee skrev:
Moms för ett visst land ja. Ej Sverige och det ser vi ju kring andra märken också. Kan nog säkert räkna med närmare 700 i svensk valuta för 2an. Men det är min gissning.
Momsen i Tyskland är på 19%.

59000/1.19 =49580

49580*1.25=61975

I svenska kr blir det 653758kr.

Eftersom vi är i Europa och det är fullt möjligt att importera bilar från Tyskland tror jag absolut inte vi ser högre pris än så.
Snarare att man håller det under 600k i Sverige. Polestar räknas som svensk, och man vill troligen ha en rätt stark försäljning i hemmalandet.
av stevvee
#1301956
joel80 skrev:
stevvee skrev:
Moms för ett visst land ja. Ej Sverige och det ser vi ju kring andra märken också. Kan nog säkert räkna med närmare 700 i svensk valuta för 2an. Men det är min gissning.
Momsen i Tyskland är på 19%.

59000/1.19 =49580

49580*1.25=61975

I svenska kr blir det 653758kr.

Eftersom vi är i Europa och det är fullt möjligt att importera bilar från Tyskland tror jag absolut inte vi ser högre pris än så.
Snarare att man håller det under 600k i Sverige. Polestar räknas som svensk, och man vill troligen ha en rätt stark försäljning i hemmalandet.
Enda som talar för ett pris på 650 är att dom kör enbart care by Volvo leasing första 1-2 åren och det kommer dom förlora stort på. Jag säger rent köp runt 700 i Sverige. Därför dom även har sattit ett ca pris för då kan dom enkelt öka priset när den höga efterfrågan är bekräftad.

Med tanke på att ex V60 T8 nu ökar 50 000 i pris så motiverar det även högre pris på PS2


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av joel80
#1302169

stevvee skrev:
Med tanke på att ex V60 T8 nu ökar 50 000 i pris så motiverar det även högre pris på PS2
Polestar är ju fristående från Volvo.. Så det är ju inte helt säkert dom gör på exakt samma sätt.

Jag är sjukt sugen på den.. Men det är faan vad det ska kosta... I allafall med den första som kommer.
Blir dragvikten på åtminstone 1500kg skulle vi kunna göra oss av med vår V60 T4F.

av stevvee
#1302194
joel80 skrev:
stevvee skrev:
Med tanke på att ex V60 T8 nu ökar 50 000 i pris så motiverar det även högre pris på PS2
Polestar är ju fristående från Volvo.. Så det är ju inte helt säkert dom gör på exakt samma sätt.

Jag är sjukt sugen på den.. Men det är faan vad det ska kosta... I allafall med den första som kommer.
Blir dragvikten på åtminstone 1500kg skulle vi kunna göra oss av med vår V60 T4F.
Nä helt fristående är det väll inte med tanke på att betalning går till Volvo när du förhandsbokar. Sen kommer polestar och Volvo såklart aldrig fälla krokben för varandra.

Om polestar skall vara ”premium” så kommer det bli konstigt om dom blir billigare än liknande Volvo modeller som är hybrider.

Sen om man jämför utrustning och model 3 så ligger liknande model 3 på runt 730 000.

2021 blir det hel el för mig iallafall och hoppas man kan hitta något som inte kostar runt miljonen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Kermit75
#1302201
Polestar 2 blir lite billigare än Tesla M3....

”I Sverige kommer den nya basmodellen att kosta runt 420 000 kronor efter moms och importavgifter.

Det innebär att priset kommer att vara närmast identiskt med den billigaste svenska Polestar 2, som visades på onsdagen och ska kosta 39 000 euro eller runt 410 000 kronor. Denna billigaste Polestarmodell går dock inte att beställa det första året. Och framförallt börjar bilen inte att produceras förrän tidigt år 2020”

https://www.svd.se/nu-ar-ar-folk-teslan-har
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 40

Det är inte ett kass hjullager? Da pleier […]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-) Du hinner väl änd[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag &au[…]

Bakfjädrar.

Jag har bytt bakfjädrar på min XC70 med[…]