Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1197948
V9097 skrev:
waspman skrev:Bilen avslöjad http://teknikensvarld.se/bildgalleri/vo ... jade-xc40/
Stackars bil, hur kunde den bli så ful? Bakdörren ser ju helt skum ut, inte bara att fönsterlinjen viker av kraftigt, utan även det plåtveck som ligger strax över bakre dörrhandtaget. Vidare når bakluckan längst ut på bilen, en liten parkeringsskada kommer alltså kräva ny kofångare OCH ny baklucka. Hur tänkte man här? Nedre fönsterlinjen på framdörrarna linjerar inte med vindrutan. Motorhuvens delning mot framskärmen ser ju lite snygg ut, men varför fortsätter inte den linjen in i dörrarna (jämför gärna tex senaste Audi A4). Nummerplåten bak sitter för lågt, precis som på S90
Kort sagt inte en bil för mig, tur att det finns andra bilar att välja.




Teknikens värld spekulerar i om det är en T5 Twin Engine på bilderna, men jag har inte lyckats se någon laddlucka på bilen.
Jag tror inet man väljer bil efter en ev parkeringsskada....
Användarvisningsbild
av Derank
#1197961
vad var det för mupp ÅF som läckte ut bilder denna gång då, Volvo måste vara spyless på alla dessa sm inet kan hålla tätt-
Användarvisningsbild
av V9097
#1197963
Derank skrev:Jag tror inet man väljer bil efter en ev parkeringsskada....
Det tror inte jag heller, men i mina ögon blir en så korkad lösning ful, jag kommer alltid störa mig på det.
#1197965
Helt klart en bil man måste studera på riktigt, tur man ska det!
av oykkh
#1197966
Frågan är om den kommer med plug in hybrid från början eller om man måstr vänta 1 år eller så. En Twin engine och det blir köp..

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
#1197968
Derank skrev:ingen plugin från början,
Slapp man fundera på det ilandsproblemet iaf :)
#1197969
Derank skrev:vad var det för mupp ÅF som läckte ut bilder denna gång då, Volvo måste vara spyless på alla dessa sm inet kan hålla tätt-
Haha, alla dessa bilder som kommer ut till bilpressen av "misstag". Tror ni inte att det hela är ett välregisserat samarbete mellan bilindustrin och bilpressen. Pressen lyckas alltid ha fotografer som i lagom tid innan lansering av nya modeller lyckas "avslöja" maskerade bilar där man ändå kan skymta någon liten detalj som man kan göra en nyhet av. Sen kommer någon ny "smygtagen" bild som avslöjar ytterligare lite mer. Allt för att skapa och upprätthålla intresset för den nya modellen. Samtidigt hinner konsumenterna vänja sig lite vi designförändringar så att chocken inte blir så stor vid den faktiska lanseringen. Bilindustri och press i symbios där vi konsumenter suger i oss.

Minns så väl en bildserie i en gammal Teknikens Värld där man ser en testförare från Mercedes som "råkar upptäcka" att någon fotograferar den hemliga bilen, varpå föraren hoppar jämfota av ilska och börjar kasta stenar mot fotografen. Helt klart ett skådespeleri för att få en klatschig artikel över vilket spännande och farligt jobb dessa fotografer har. Det här är min övertygelse, finns säkert ni som är av motsatt åsikt.

PS! Jag tror inte att jorden är platt :D

Edit: Ser att nyheten om Volvos misstag ramlar in på en massa olika nyhetsflashar. Den publicitet man når nu kan man aldrig köpa via vanlig marknadsföring.
Senast redigerad av 1 Mumsmums, redigerad totalt 0 gånger.
av oykkh
#1197977
Derank skrev:ingen plugin från början,
Vet du när den kommer ca? Till xc60 kom väl Twin Engine ganska så straxt efter? Pratat vi år efter lanseringen?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 39

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]