Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av oykkh
#1199738
Problemet är ju utbudet oxå. Hade ju väntat på nya xc40 nu och tänkte beställa den med plug in hybrid. Men tydligen kommer den först 2019. Att få en xc60 T8 att bli lönsam för mig som privat person blir svårt. Kanske en v60 d5 twin engine

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
#1199743
är ju också sånt som är svårt att förstå dom har ju teknologin sen många år tillbaka så borde ju varit mycket enklare att få ut hybridlinor idag på många motorer även dom mindre som garanterat hade varit storsäljarna ,inte alla som bryr sig om stora motorer men vill ha en hybrid
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1199749
Volvo Studio Stockholm, premiärparty 23 Sep.
XC40 D4 AWD R-design

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 1 W.A.P.E., redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1199756
Bilen är riktigt fin, men den där baken.... Det kommer ta tid för mig att vänja mig vid den. :???:
Hade åtminstone föredragit "Volvo"-texten precis under rutan och regskylten där "Volvo" nu står skrivet.
Snö kommer sätta igen den där skylten efter typ 200 meter. Tycker mig även se lite "gammal-Volvo" med en så markerat putande underläpp (dvs stötfångare) under strålkastarna...
Användarvisningsbild
av Derank
#1199773
oykkh skrev:Problemet är ju utbudet oxå. Hade ju väntat på nya xc40 nu och tänkte beställa den med plug in hybrid. Men tydligen kommer den först 2019. Att få en xc60 T8 att bli lönsam för mig som privat person blir svårt. Kanske en v60 d5 twin engine

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
ett bilbyte kan aldrig bli lönsamt oavsett. de pengarna du hostar upp för den nya bilen kan du ju ofta tanka den gamla med i 10år framöver, så att motivera sitt bilbyte med att den gamla drar för mycket eller kostar för mycket i skatt är ju bara ett sätt attfå det att låta bra.

Köp det du vill för att du kan, det gör jag.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1199795
grillchips skrev:Hur upplevdes den i verkligheten WAPE?
Fräck men trygg Volvo som man vill ha!

Vi var där med extremt tight tidsram, så ta dessa uppfattningar med en nypa salt :)
Relativt rymlig och bra klass på stolar. En del smarta lösningar.
Ratten hade drag från koncept, sånt gillar jag. Snygg sportratt!

Den är jättefin - men sen är jag lite gnällig när man pratar bilar i denna prisklassen:
Mittkonsolen med sina fack för papperskorg, drickhållare och trådlös laddning osv har inga jalusi, vilket drar ner intrycket, ingen harmoni som med tidigare vattenfallskonsoller.
Dörrsidorna inte alls lika ombonade och detaljprydda som på 90-serien. (vilket vi också såg på nya XC60)
Satt du bak o kom åt framstolen med smalbenen (skjuta fram/under fötterna) så möttes du av hårdplast, slå i smalbenen gillar ju ingen.
Fälgutbud bland det fulaste i Volvos historia.
Lansering bara med konventionella motorer rimmar ganska illa med strategi, o de sa inget om när hybrid var på g.
Förbrukningssiffror och tjänstevikt känns inte nyskapande.
Lite för högt pris - som allt annat i denna klass.

Hade sett fram emot att lägga en beställning, men har begränsad tjänstebilsbudget.
Momentum intro verkar vara ett OK paket, men tråkigt att det inte erbjöds någon mindre motor nu ex. utan automat.

Care by Volvo privatleasing vet jag inte vem de lurar på, då måste man ju va blind för övriga privatleasingkampanjer. Får ju en Audi A7 för 4995:- (säkert ett lockpris men ändå)
Senast redigerad av 2 W.A.P.E., redigerad totalt 0 gång.
#1199806
Undrar när XC40 får en egen tråd.....
av Lövet
#1199808
Menar du kategori? Det kommer.
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 39
Bromsljus

Hurvida man egentligen får eller inte ska ja[…]

Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa ga[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Använd Vparts guide för att mäta br[…]

Tändstift rätt på spolen? Yup.