Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1199844
oykkh skrev:Problemet är ju utbudet oxå. Hade ju väntat på nya xc40 nu och tänkte beställa den med plug in hybrid. Men tydligen kommer den först 2019. Att få en xc60 T8 att bli lönsam för mig som privat person blir svårt. Kanske en v60 d5 twin engine

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Det var någon här som skrev att hybriden ska komma till årsmodell 2019.

Det är ju i så fall den som går att beställa nu från årsskiftet och som börjar produceras runt vecka 20, med leverans under sommaren.

Om det stämmer, så är det ju inte allt för lång väntan. För lång ja, men inte allt för lång... :)
av mikebike
#1199853
Som vanligt när man kortar ned en bil är det bagaget som minskar mest.
Det känns som om prisskillnaden upp till XC60 är för liten.
Nästa bll för mig blir troligen en XC60-15, om ytterligare 3-4 år när det är dags att byta igen tror jag knappast det blir en XC40.
av dfa
#1199868
Ilduce77 skrev:
oykkh skrev:Problemet är ju utbudet oxå. Hade ju väntat på nya xc40 nu och tänkte beställa den med plug in hybrid. Men tydligen kommer den först 2019. Att få en xc60 T8 att bli lönsam för mig som privat person blir svårt. Kanske en v60 d5 twin engine

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Det var någon här som skrev att hybriden ska komma till årsmodell 2019.

Det är ju i så fall den som går att beställa nu från årsskiftet och som börjar produceras runt vecka 20, med leverans under sommaren.

Om det stämmer, så är det ju inte allt för lång väntan. För lång ja, men inte allt för lång... :)
Jag är helt säker på att jag läste en pressrelease där man presenterade övriga motoralternativ ( T4, T4 AWD, T3, D3....men *ingen* TE) samt priser, för jag passade på att kopiera ned dem.
Men jag hittar inte den pressreleaseen nu, utan istället hittar jag det här:

From start of production, the XC40 will be available with a D4 diesel or a T5 petrol four-cylinder Drive-E powertrain. Further powertrain options, including a hybridised as well as a pure electric version, will be added later. The XC40 will also be the first Volvo model to be available with Volvo Cars’ new 3-cylinder engine.
https://www.media.volvocars.com/global/ ... uv-segment

Är det jag som håller på att bli galen eller hittar jag bara inte rätt pressrelease, eller har Volvo ändrat den?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1199879
Jag skrev ner den på sida 19 i tråden.
av Calva14
#1200042
Jag håller med om fälgarna, det är bara 20" som ser bra ut, de andra doftar ju tidigt 90-tal...
av dfa
#1200105
oykkh skrev:Vart hörde du det. År 2019 har jag bara läst att det ska komma?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Det kan jag ju inte skriva, men jag sorterar in det under kategorin trovärdiga rykten som jag hoppas är sanna.
av oykkh
#1200127
dfa skrev:
oykkh skrev:Vart hörde du det. År 2019 har jag bara läst att det ska komma?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Det kan jag ju inte skriva, men jag sorterar in det under kategorin trovärdiga rykten som jag hoppas är sanna.
Ok haha förstår. Sorrry. Gäller det plug in hybrid eller vanlig hybrid som prius? Xc40 och lynk&co ska väl ha båda systemen vad jag läst


Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 39

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen