Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av dfa
#1200176
oykkh skrev:Gäller det plug in hybrid eller vanlig hybrid som prius? Xc40 och lynk&co ska väl ha båda systemen vad jag läst
Som jag uppfattade det var det en motorsvagare Twin Engine, skulle gissa på T5 TE som det pratats tidigare om.
Men ta detta mer som en indikation än en sanning. Det kan även ha gällt en annan modell än XC40 då det bara nämndes i "allmäna ordalag"
#1200320
"Volvo’s doing five full EVs before 2021 and one of them will be an XC40. Håkan tells us Volvo “started with the top variants – the T5 and D4 – then we will develop it downwards, so there will be a three cylinder petrol and also later on hybrids and an all-electric version."

"The first Volvo EV won’t be an XC40.
The first Volvo EV is scheduled to arrive in 2019 – Håkan says it will not be an XC40, but that the two will use the same powertrain because they’re both based on the CMA platform, which was designed to accept EV powertrains as well as hybrid and conventional ICEs. Two of the EVs will be Polestars, and the other three Volvos."

Källa:
https://www.topgear.com/car-news/future ... volvos-ceo
av Calva14
#1200618
Då var det dags för ett besök i Kungsan då, ska bli intressant.
av Calva14
#1200670
Ok, trevlig bil, mer än nog med lastvolym. Gillar alla de där smågrejerna som kroken under handskfacket, krokarna i bagaget, den lilla papperskorgen osv, tyckte först att det lät lite löjligt men det är ju väldigt smidiga småsaker. Däremot, det orangea golvet är ju katastrof! Det gör fortfarande ont i ögonen!!!
#1200677
Calva: Intressant! På rak arm, vilken bil skulle du jämföra bagageutrymmet med? Tänkte slinka till Kungsan idag med men vabbar, så får se om jag kommer loss imorgon.
av Calva14
#1200680
Det skiljer inte mycket mot X1 och om man ska vara ärlig så är det ju inte heller en stor skillnad mot XC60 heller. Det enda som stör mig är att vissa grejer inte känns riktigt premium och ja, jag köper att 60 och 90 har mer premiumdetaljer men, att man inte ens kan få 4-zons klimat är en detalj som inte är premium. En liten bil som går på över en halv miljon så ska man kunna kräva att även de små detaljerna matchar tyskarna.
#1200697
Calva14 skrev:Det skiljer inte mycket mot X1 och om man ska vara ärlig så är det ju inte heller en stor skillnad mot XC60 heller. Det enda som stör mig är att vissa grejer inte känns riktigt premium och ja, jag köper att 60 och 90 har mer premiumdetaljer men, att man inte ens kan få 4-zons klimat är en detalj som inte är premium. En liten bil som går på över en halv miljon så ska man kunna kräva att även de små detaljerna matchar tyskarna.
På bilderna ser det ut att vara en rejäl lasttröskel?
av Calva14
#1200705
Nej inte alls. De bilder där det ser ut som en tröskel är när de vikt golvet i bagaget (för att hänga påsar etc), då blir det ju en tröskel till underdelen men har man golvet plant så är det tröskelfritt.
av Calva14
#1200895
Ja Inscription vill jag egentligen ha men vill inte vänta för länge heller. Om de kunde vara tydliga med timeline och innehåll så kan man ju avväga om man kan vänta eller inte.
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]