Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av Paulo77
#998161
Tror inte den kommer se ut sådär. Ser otroligt likt nuvarande S80 å väldigt 80-90 tals retro. Tummen ner helt klart!
av SEpaket
#998163
TommyP86 skrev:Var kommer bilden från? Den ser ohyggligt gubbig ut.
Tysk motortidning.
Paulo77 skrev:Tror inte den kommer se ut sådär. Ser otroligt likt nuvarande S80 å väldigt 80-90 tals retro. Tummen ner helt klart!
Jag tror den kommer se ut något ditåt. Om man inte valt att ändra designlinje igen och göra en bil som inte ens ser ut som XC90 det minsta och det är osannolikt.

Hoppas i alla fall det, så man inte gör som Mercedes och försöker "tuffa till sig" och "tvätta bort gubbstämpeln", vilket innebär bilarsom ser ut att vara ritade av ett par påtända ekorrar. Volvos stora sedan är traditionellt en gubb-bil. Det vore då konstigt om man inte designade en bil som tilltalade målgruppen, det vill säga köpstarka män 50+. För i realiteten så är antalet 20-åringar med 500 000 i bilbudget ganska lätträknade.
av valln
#998447
Nya s90 måste väl komma med T5, annars blir jag bekymrad!

Undra om bilen får för låg markfrigång och man tvingas köpa skogsmulle sedanversionen som också förhoppningsvis kommer.
av SEpaket
#998483
Vi kan i alla fall vara säkra på att T6 från XC90 lär leta sig ned under huven i nya S90.

VAd gäller Concept Coupé såg väl den ut som vilken Asiatisk plastsportbil som helst, så då kan man ju köpa en sån om man gillar den designen.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#998489
Nuvarande designer är väl skyldig till p2 plattformen?

Edit: kollade upp det, stämmer. Sånt här är väldigt individuellt, men denna herres skapelser är sanna mina ord inte nåt för mej.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#998595
valln skrev:Ni som är negativa till ev. framtida s90 cc, har ni koll på att det är sedaner som gäller i bl.a. Ryssland och andra länder?
I många länder, ej Sverige, anser man att det är bönder som kör v-modellen. :wink:
Jag har åkt taxi i alla världsdelar och det stämmer verkligen. Men det är ju så sjukt megaidiotiskt. Ofta får vi beställa två taxibilar så åker vi i den ena och så får taxiförarna brotta in resväskorna i baksäte och ibland passagerarsäte i bil nummer två under våldsamma problem. Sen när man kommer hem till Sverige och sin kombi stoppar man enkelt in väskorna bak i kombin och alla hoppar in. Det är ju så sjukt praktiskt.

Fattar inte varför man totalvägrar göra så i resten av världen.

Sedanbilen är ju inte kortare heller så man kan ju inte hävda att man kommer fram lättare.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#1000122
Nu har det äntligen läckt ut! :D BildBild
av Paulo77
#1000126
Enligt vilken "trovärdig" källa? Hur som. Om den verkligen kommer se ut så blir jag glad. Riktig snygg och all gubbkänsla är borta!! Dock är jag lite fundersam över underläppen bak?
av Amli
#1000137
Håller med om bakdelen. Bakljusen ser alldeles överdimensionerade ut också. Ser baktungt ut. Men sjukt snygg på bilden framifrån :-)-)
Blir spännande att se bilder på den riktiga bilen. Tror den kan bli en höjdare.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]