Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#964740
+1 haha.
Ja o inte f*n har baken blivit bättre med tiden. Trodde man skulle "vänja" sig
Användarvisningsbild
av GustavE
#965035
Om det kommer att skilja lika många procent i pris mellan V90 och XC90 som det nu gör mellan V60 och XC60 kommer en V90 kosta från 446 000 :(.
Dock gäller instegspriset på XC90 just nu för en D5 Automat AWD Inscription/R-design.
av Linqid
#965098
GustavE skrev:Om det kommer att skilja lika många procent i pris mellan V90 och XC90 som det nu gör mellan V60 och XC60 kommer en V90 kosta från 446 000 :(.
Dock gäller instegspriset på XC90 just nu för en D5 Automat AWD Inscription/R-design.
Att instegspriset kommer ligga runt 450 tkr behöver vi nog inte oroa oss för. Glöm inte att huvudkonkurrenterna är A6, E-klass och 5-serie. Nya V90 lär inte bli dyrare än vad dessa är idag och en 520d med företagspaket kostar ju redan idag inte så mycket mer än vad en V70 gör (inte med jämförbar utrustning, men ändå..).
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#965138
Då får ju volvo byta strategi och dumpa tjänstebilspriserna som Mercedes o Bmw gör till företag. Privat finns ju inte dessa priser.

En 520 ligger ju på 390.000 listpris och då får man inte 200 hk, 4wd, läder eller något trevligt.
av Psyko
#965155
Satt i en XC90 häromdagen i Göteborg. Så jävla läcker bil! Fantastiska stolar med den nya utskjutande dynan i sitsen. Mittkonsol och tunnelkonsolen ser fantastisk ut. Nya sensus likaså, otroligt få knappar i bilen. Är övertygad om att XC90:n kommer tas emot med öppna armar av dom som har råd .
av Amli
#965157
VolvoB20 skrev:Då får ju volvo byta strategi och dumpa tjänstebilspriserna som Mercedes o Bmw gör till företag. Privat finns ju inte dessa priser.

En 520 ligger ju på 390.000 listpris och då får man inte 200 hk, 4wd, läder eller något trevligt.
Nja, så illa är det inte. Du får lätt en 520d Touring xDrive för under 400k. Det är bara att ta en snabbtitt på blocket vad de fabriksnya ligger på. Har varit en del kampanjer även för privatpersoner.
Sedan att det är under 200hk skulle jag inte stirra mig för blind på, den har ändå samma prestanda som en D5 AWD.
Användarvisningsbild
av joel80
#965174
Stod i Aftonblaskan idag om just prismyglet för tjänstebilarna och att det är skillnader på det priset och priset privatpersoner får!
http://www.aftonbladet.se/bil/article20604702.ab

Skatteverket tänkter bli hårdare där så är det Volvos taktik kom det lite feltajmat.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#965184
Psyko skrev:Satt i en XC90 häromdagen i Göteborg. Så jävla läcker bil! Fantastiska stolar med den nya utskjutande dynan i sitsen. Mittkonsol och tunnelkonsolen ser fantastisk ut. Nya sensus likaså, otroligt få knappar i bilen. Är övertygad om att XC90:n kommer tas emot med öppna armar av dom som har råd Bild .
Jag undrar, hur funkar det utan knappar igentligen? Genom åren har ju volvo alltid sett till att ha rejäla knappar så man enkelt kan känna o hitta dem utan att behöva ta blicken från vägen. Man kan ju tom enkelt manövrera dem med vantarna på, funkar det nu?
När man går över till "surfplatta" försvinner ju all taktil feedback i form av känslan att man känner reglaget, man känner att man trycker in eller att man vrider x antal steg osv. En surfplatta måste man ju titta på när man manövrerar den för det finns ju ingen feedback alls annat än den visuella, hur har Volvo löst säkerheten här.

Utskjutet på stolarna är säkert kanon, bmw har ju haft det i 15 år och det är bekvämt.

Bild
Användarvisningsbild
av xerent
#965219
VolvoB20 skrev:Jag undrar, hur funkar det utan knappar igentligen? Genom åren har ju volvo alltid sett till att ha rejäla knappar så man enkelt kan känna o hitta dem utan att behöva ta blicken från vägen. Man kan ju tom enkelt manövrera dem med vantarna på, funkar det nu?
När man går över till "surfplatta" försvinner ju all taktil feedback i form av känslan att man känner reglaget, man känner att man trycker in eller att man vrider x antal steg osv. En surfplatta måste man ju titta på när man manövrerar den för det finns ju ingen feedback alls annat än den visuella, hur har Volvo löst säkerheten här.
Nä, nu måste du stanna och parkera innan du ska ändra ventilationen eller stänga av rumpvärmen. Skulle inte förvåna mig om den nya pekskärmen går under lagen som hindrar föraren från att använda "kommunikationsutrustning som menligt påverkar körförmågan" under körning... Jag är skeptisk.
Användarvisningsbild
av sura56
#965299
xerent skrev: Nä, nu måste du stanna och parkera innan du ska ändra ventilationen eller stänga av rumpvärmen. Skulle inte förvåna mig om den nya pekskärmen går under lagen som hindrar föraren från att använda "kommunikationsutrustning som menligt påverkar körförmågan" under körning... Jag är skeptisk.
Eller så använder man rösten eftersom klimatanläggningen även är röststyrd :D
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?