Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av Loofy
#924084
Ja, För egen del så kommer nog ett byte av bil vara lämpligt i samband med att V90 lanseras. Och givet hur XC90 (men den är för stor) ser ut så är jag nog sugen på en sån (V90) framöver.

Däremot - så funderar jag på vad man kan spekulera kring gällande priser. Vad skall man anta där? Att det blir samma procentuella ökning som mellan XC90 nya/gamla som mellan V70 och V90? Är det ett rimligt antagande?
Användarvisningsbild
av Mattias_F
#924137
Det jag hört är att mycket av bolagets framtida överlevnad handlar om att få upp volymer och där platsar V90 iallafall på den nordiska marknaden med max 7,5 PBB om det skall vara intressant på tjänstebilsmarknaden.
Jag kulle tippa på att det kommer finnas utförande både över och under denna nivå precis som idag.
av valln
#924630
Jag yrkar bifall på Mattias teorier, med tillägg av att Volvos stora bilar alltid i förhandsspekulationerna kommer att bli för dyra för de flesta men i slutändan kommer de ligga lämpligt i pris för flertalet och bli en volymbil.
av V70Fredrik
#928584
Någon som vet mer när nya V90 kommer, har läst att den kommer under 2015 men inte mer än så.
Är sjukt sugen på att beställa en! Fast jag inte har en aning om hur den ser ut... :D :D
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#928632
Gissar att S90 presenteras i vår 2015 på genevé salongen och börjar leverars strax innan semestern 2015 som modellår 2016. Sen kommer V90 ett år senare som modellår 2017.
Användarvisningsbild
av crumpets
#928837
Det lät oerhört optimistiskt! Skulle bilen vara klar att börja sälja om 6 månader och vi har inte sett några spionbilder eller sneakpeeks ännu? Lägger vi på ett år på din gissning så har vi min, om jag ska vara riktigt optimistisk. Blir riktigt förvånad om Volvo lyckas hålla utveckligen så hemlig att vi så nära inpå release inte hade sett ett spår av den. Det vore förvisso häftigt :) Men jag är väldigt tveksam.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#928841
Xc90 har fått mycket uppmärksamhet nu, så nya S90 har kommit lite i skymundan. Kanske det blir att dom presenterar S/V90 samtidigt då dom hör ihop. Men innan kom ju S80 ett år tidigare än V70. :)
Användarvisningsbild
av xerent
#928949
90-serien är ju ett och samma utvecklingsprojekt hos Volvo vill jag minnas. XC90, S90 och V90.
av McDonald
#929077
simonhalmstad skrev:Gissar att S90 presenteras i vår 2015 på genevé salongen och börjar leverars strax innan semestern 2015 som modellår 2016. Sen kommer V90 ett år senare som modellår 2017.
SOP på S90 början av 2016
SOP på V90 semestern 2016

Snygga och tuffa blir dom :)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#929344
Okej vad skönt att dröjer till 2016. Då hinner min bil inte kännas alltför gammal. ;) Fast jag vill ha en Volvo coupe modell eller cab men det lär väl dröja till strax efter runt MY20 så det är bara till att börja spara. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Besiktigade bilen idag och fick 2a på fö[…]

0,7 L blandad körning. Varvvillig och pigg mo[…]

Dräneringen till panoramataket v90

Har för mig jag har sett här i forumet. […]

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]